کد خبر: ۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی مباحث مربوط به بودجه به عنوان موضوع مورد بررسی در نشست غیر علنی امروز صحن مجلس یاد کرد.
به گزارش آرانیوز، دکتر علی لاریجانی در تشریح دلیل برگزاری جلسه امروز صحن (یکشنبه 25 آذرماه) به صورت غیر علنی گفت: در این نشست موضوع بودجه مورد بررسی قرار گرفت چرا که بودجه 98 باید متناسب با آن تنظیم شود، بنابراین بخشی از وقت صحن به صورت غیر علنی مصروف این موضوع شد.

 سوال از وزیر فرهنگ در دستور کار

صحن علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر لاریجانی آغاز شد.

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 57 دقیقه با حضور 223 نفر از نمایندگان آغاز شد.

گفتنی است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد اقتضائات و الزامات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش)

- بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوان و خانواده

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم

- گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب و تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی طرح یک فوریتی طرح ساماندهی بازار خودرو

- سوالات حبیب الله دهمرده نماینده محترم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان هر کدام یک فقره از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

- انتخاب سه نفر از نمایندگان مجلس با معرفی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس به عنوان عضو در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت

- انتخاب یک نفر نماینده مجلس با معرفی کمیسیون تخصصی ذیربط و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری.


علل تأخیر تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس در جلسه غیرعلنی در حال بررسی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز گفت: این جلسه برای بررسی علل تأخیر تقدیم بودجه به مجلس در حال برگزاری است.

اسدالله عباسی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز(یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه برای بررسی علل تأخیر تقدیم لایحه بودجه سال 98 از سوی ریاست جمهوری برگزار شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دکتر لاریجانی رئیس مجلس و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در حال صحبت پیرامون زمان ارائه بودجه و برخی موارد درباره این لایحه هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز زمان تقدیم لایحه بودجه 98 از سوی دولت مشخص نشده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار