کد خبر: ۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
نماینده مردم سیستان:
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وابسته کردن منطقه سیستان و همچنین شهر زاهدان به آب رودخانه هیرمند کاری اشتباه بوده است.
حبیب الله دهمرده  اظهار داشت: منطقه سیستان با مشکلات مختلفی از جمله بیکاری و کمبود منابع آبی روبرو است که برای رفع آنها راهکارهای مختلفی اندیشیده شده است

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ برابر آبی که از چاه نیمه ها به زاهدان می آید، تبخیر می شود، افزود: پروژه آب های ژرف نیز بمنظور تامین آب منطقه در حال اجرا است و مقرر شده تا حفاری ادامه پیدا کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیری حق آبه تالاب هامون نیز در دستور کار است، ادامه داد:سال گذشته آورده تالاب هامون فقط ۲ درصد بود که این به معنای کاهش ۹۸درصدی آن است.

وی با اشاره به وجود مشکل اشتغال در منطقه سیستان تصریح کرد: در بحث اشتغالزایی نیز توسعه بازارچه های مرزی و همچنین ایجاد منطقه آزاد زابل می تواند راهگشا باشد.

وی در خصوص آخرین پیگیری ها در خصوص ایجاد منطقه آزاد سیستان نیز گفت: به لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید ایراداتی مطرح شده که برای تصمیم نهایی به شورای نگهبان ارجاع داده شده است که منتظر اعلام نتیجه هستیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار