کد خبر: ۴۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
بوشهر - شهردار بوشهر گفت: زیرساخت‌های محلات جنوبی شهر بوشهر تقویت می‌شود.
به گزارش آرانیوز، سید نورالدین امیری صبح شنبه در نشست ستاد بازآفرینی بافت هدف استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر عمده فعالیت‌های خود را بر روی تقویت بافت هدف متمرکز کرده‌ایم.

وی از ارائه تخفیف پروانه کار ساختمانی در بافت‌های هدف خبر داد و اضافه کرد: پارک محله‌ای تنگک اول، بهبود معابر محلات جنوبی، ایجاد پارک‌های محلات، اصلاح هندسی بهسازی پارک مروارید، فضای سبز از جمله این برنامه‌ها است.

شهردار بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌های می‌تواند نقش بسیار مهمی در راستای توانمندسازی محلات داشته باشد و اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی در این محلات را به صورت جدی در دستور کار داریم.

گناوه در طرح بازآفرینی دیده شود

ماشالله احمدی شهردار گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: گناوه دارای سه محله بیش از ۲۰۰ سال سابقه است ولی در حوزه بارآفرینی بافت‌های هدف گناوه در لیست نیست.

وی اضافه کرد: در محلات قدیمی شهر گناوه طرح‌های خوبی را برای بهسازی معابر در دستور کار داریم ولی کمبود قیر داریم و امیدواریم با مساعدت مسئولان این قیر تامین شود تا پروژه‌ها تکمیل شود.

شهردار گناوه خواستار اختصاص قیر از سوی راه و شهرسازی استان شد و ادامه داد: توسعه پارک‌های محله‌ای را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

تخفیف ویژه در خورموج

احمد شیخیانی شهردار خورموج با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازآفرینی بافت فرسوده در این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی دولت، شهرداری خورموج نیز تخفیف کاملی به شهروندان برای ارائه پروانه کار ارائه می‌کند.

دیلم مراکز اقامتی ندارد

شهردار دیلم نیز در این نشست به ظرفیت‌های گردشگری دیلم اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در زمینه مراکز اقامتی با کمبود روبرو هستیم و امیدواریم بسته‌های تشویقی ارائه شود.

وی خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات بازآفرینی بافت فرسوده به شهرستان دیلم شد و بیان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم طرح‌هایی را در محلات اجرا کنیم.

بهبود معابر بافت فرسوده اهرم

شهردار اهرم نیز بیان کرد: با مصوبه ۵۰ درصدی تخفیف شورای شهر در اهرم، ۲۹ پرونده ساختمانی صادر شده است و ما خود را محدود به این اقدامات نکردیم و با اقدامات صورت گرفته با تکمیل طرح‌ها، در بافت‌های فرسوده اهرم هیچ کوچه خاکی نخواهیم داشت.

شکوه بیان کرد: نگاه ویژه‌ای به بافت فرسوده شهر اهرم داریم. برای احداث چمن مصنوعی و پارک محله‌ای تلاش ویژه‌ای داریم تا زمین مورد نظر را تملک و طرح‌ها را اجرا کنیم.

شهردار اهرم تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم خیابان موازی با خیابان بازار اهرم را اجرا کنیم مشکل ۵۰ ساله اهرم در زمینه ترافیک بالای خیابان بازار حل خواهد شد. نیاز به چند تملک زمین دارد که باید انجام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار