کد خبر: ۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
ایلام - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر حمایت همه جانبه دولت از مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش آرانیوز، معصومه ابتکار روز شنبه در سفر بع ایلام اظهار  داشت: افراد و خانواده ها در جوامع امروزی با توجه به گستردگی ارتباطات و افزایش جمعیت با آسیب های متعددی روبرو می شوند که باید مطابق با شرایط روز برای مقابله با این معضلات برامه ریزی و عمل کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بنیان خانواده در جوامع غربی روز به روز ضعیف تر شده که همین موضوع نیز به انحطاط اخلاقی افراد در جوامع غربی دامن زده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از اصلی ترین عواملی که توانسته کشورمان را در مقابل این تهدیدات تا حدی مصونیت ببخشد، وجود روابط خانوادگی میان افراد و ارزش و جایگاهی است که این اجتماع کوچک در میان ایرانیان دارد.

ابتکار اضافه کرد: هرچه بتوانیم خانواده ها را در حل و فصل مسائل بین افراد مرجع قرار دهیم و از ورود آن به سطح جامعه جلوگیری کنیم، آسیب های اجتماعی نیز به تبع آن کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی بر عزم دولت برای حمایت از این مراکز با توجه به تاثیرگذاری مثبت آنها در برطرف کردن مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: قرار است موافقت نامه ای نیز در این چارچوب با سازمان بهزیستی طی هفته جاری به امضا برسد.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در جریان سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به ایلام از فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی در هشت شهرستان استان خبر داد و گفت: ۲ شهرستان سیروان و بدره نیز به علت پایین بودن جمعیت پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی فعالیت دارد.

زهرا همتی گفت: تاکنون ۹۴ کودک شیرخوارگاه بهزیستی ایلام به فرزند خواندگی سپرده شده اند و روند فرزندخواندگی در ایلام با توجه به سیاست های اجرایی در استان به خوبی به پیش می رود.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی کودک کار ایلام خبر داد و گفت: ۱۵ خانواده از این کودکان با حمایت مالی بهزیستی به خودکفایی رسیده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار