کد خبر: ۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
اصفهان - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ریشه کنی و کنترل بیماری سالک در شرق اصفهان در دستور ویژه و اولویت این کمیسیون قرار می گیرد.
به گزارش آرانیوز، حسینعلی شهریاری عصر پنج شنبه پس از  بازدید از مناطق شرق و غرب استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله در شرق اصفهان،  موضوع کنترل بیماری سالک است که با حضور مسئولان ذی ربط در کمیسیون بهداشت جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

وی بیان داشت: کمبودهایی در حوزه بهداشت و درمان مناطق شرق و غرب اصفهان مشاهده شد که از سوی معاونین محترم وزارت بهداشت که در این سفر همراه ما بودند مورد بررسی قرار می گیرد. 

دبیر کل مجمع خیران سلامت کشور اعلام کرد: در  بازدید میدانی صورت گرفته علاوه بر رفع مشکلات مراکز درمانی و بازدید از مراکز خیر ساز ،  تدابیر لازم در راستای رفع نیازهای نظام سلامت کشور صورت می گیرد.

وی ضمن تجلیل از اقدامات خیران سلامت استان اصفهان، بیان داشت: از خیران میخواهیم نسبت به کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری مناطق محروم  کمک کنند.

بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان رسول اکرم فریدونشهر

در ادامه این سفر معاون درمان وزارت بهداشت به همراه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در حالی وارد بیمارستان رسول اکرم فریدونشهر شدند که بزرگترین درخواست مردم فریدونشهر، اعزام و استقرار متخصصین در این بیمارستان بود.

 حسینعلی شهریاری در جمع مردم ناراضی از وضعیت بهداشت و درمان فریدونشهر با وعده رساندن گلایه آنها به گوش وزارت بهداشت اعلام کرد: آمدن ما در فریدونشهر و بازدید از این بیمارستان بخاطر بررسی وضعیت بهداشت و درمان است.

وی بیان داشت: به طور قطع در جلسه ای تمام مشکلات پیش روی مردم فریدونشهر با صاحب نظران و مسئولان مرتبط حوزه بهداشت و درمان مطرح و آنچه قابل حل در سطح کشور باشد از سوی وزارت خانه پیگیری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به مردم فریدونشهر که مدعی شیوع سرطان در فریدونشهر بر اثر تشعشعات آنتن های بی تی اس است، اعلام کرد: تاثیر آنتن های بی تی اس بر سرطان هنوز به طور علمی اثبات نشده است.

گفتنی است مهمترین درخواست کادر بیمارستانی رسول اکرم شامل تامین اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل مرکز بهداشت فریدونشهر بود که ۹۳ درصد آن به اتمام رسیده است، اختصاص آمبولانس جدید و جایگزینی نیروی انسانی جوان بجای نیروی های انسانی بازنشسته از  دیگر درخواست هیا مردمی بود چراکه در همین راستا سال آینده ۶۰ نفر از کادر بیمارستان بازنشسته می شوند. 

همچنین عدم توجه پزشکان در ساعات پایانی شب به درخواست های بیماران، بی توجهی اصفهان به مردم فریدونشهر و نبود متخصص زنان و زایمان، قلب،کلیه، سرطان و غیره از مهمترین چالش های مردم فریدونشهر پیش روی آنها هست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار