کد خبر: ۴۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
شاهرود - رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه امروز باید با عمل خودمان با دنیا حرف بزنیم، گفت: استقبال از روحانی در استان سمنان بازخورد بین‌المللی دارد.
به گزارش آرانیوز، محمود واعظی در جلسه شورای اداری شاهرود در راستای هماهنگی ستاد مردمی سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان که عصر دوشنبه در محل فرمانداری ویژه شاهرود تشکیل شد، بابیان اینکه نظام اسلامی یک نظام مردمی و مبتنی بر مشارکت مردم است، تأکید کرد: این نظام از آنِ مردم ایران اسلامی و اقشار مختلف آن است و این امر اقتدار نظام را تثبیت کرده است.

وی بابیان اینکه نظام و دولتی که حمایت مردمی داشته باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از بین ببرد، افزود: به همین دلیل است که امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد چراکه پشتیبانی مردمی را دارد.

مردم پای نظام هستند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه مردم ما در تمام عرصه‌ها از انتخابات تا راهپیمایی و ... مشارکت داشته و پشت نظام ایستاده‌اند، تأکید کرد: ممکن است دولتی و مملکتی که مردم با آن هستند را بتوان تخریب، تحریم و تضعیف کرد اما نمی‌توان آن را از بین برد و این خاصیت مردمی بودن نظام است.

واعظی بابیان اینکه این نظام ماندگار است چراکه مردم پای آن ایستاده‌اند، بیان داشت: معتقدیم استقبال مردم استان سمنان از روحانی بازخورد بین‌المللی دارد و مردم به‌خوبی این امر را می‌دانند.

وی افزود: ان‌شالله همه‌مان با همراهی و همفکری دست‌به‌دست هم می‌دهیم که سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان که پیام منطقه‌ای و بین‌اللملی برای نشان دادن انسجام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان دارد، به‌خوبی برگزار شود.

مسئولان برای معاش مردم تلاش می‌کنند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه دولت و خدمتگزاران نظام برای معیشت مردم تلاش می‌کنند، گفت: روحانی به وعده‌هایی که داده و آنچه دست خودش بوده تلاش خوبی کرده است و در جلسات مختلف تلاش می‌شود که اقدامات خوبی انجام شود لذا باید با اطمینان به مردم شاهرود بگویم که روحانی روی همه وعده‌هایی که داده‌اند تا آخر ایستاده است.

واعظی بابیان اینکه وعده‌ها منظور همان مسائلی است که خود دکتر روحانی مطرح می‌کند نه آنچه از صحبت‌های دیگران و یا خودشان برداشت می‌شود، ادامه داد: بعضی‌اوقات پیش می‌آید برخی از سخنان رئیس‌جمهور برداشت‌هایی صورت می‌گیرد که با بقیه متفاوت است.

وی افزود: برخی پیش می‌آید که از یک‌سخن روحانی اعتدالیون یک برداشت، اصلاح‌طلبان یک برداشت، ستاد مردمی یک برداشت، اصولگرایان معتدل یک برداشت و جناح‌های دیگر برداشت متفاوتی می‌کنند اما فراموش نکرده‌ایم که وضعیت در سال ۹۲ به‌گونه‌ای دیگر بود ولی در سال ۹۶ که انتخابات سختی را نیز گذراندیم همه در کنار هم قرار داشتیم و فقط نیز بحث اصلاح‌طلبان نبود و ما شاهد حضور اصلاح‌طلبان معتدل، جبهه مردمی و از همه مهم‌تر سخنرانی‌های شخص روحانی پای‌کار آمد تا وی موفق شد.

دولت موفق عمل کرده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین بابیان اینکه دولت یازدهم کشور را در شرایطی تحویل گرفت که روابط خارجی و اقتصاد داخلی و خارجی به‌گونه‌ای دیگر بود، گفت: در دولت یازدهم وقتی بر سرکار آمدیم رشد منفی شش درصد و تورم ۳۹ درصد بود، آیا این دولت با همین سیاست نتوانست شرایط را بهتر کند؟

واعظی بابیان اینکه برخی می‌گویند رئیس‌جمهور وعده داد تا تورم تک‌رقمی بشود اما نشده است، تأکید داشت: ما تا اردیبهشت‌ماه ۹۷ به مدت دو سال تورم تک‌رقمی را شاهد بودیم که حتی به هشت و هفت درصد نیز رسیده بود و لذا باید گفت همین دولت که توانست تورم را از ۳۹ درصد به هشت درصد و رشد منفی شش را به رشد ۷.۸ درصد مثبت رساند قطعاً کارهای مثبتی کرد اما از سوی دیگر اتفاقاتی نیز در این چند ماه افتاد که باید به آن توجه کنیم.

وی شرایط بین‌المللی، بحث تحریم و شرایط بین‌المللی را ازجمله مسائل برهم خوردن اقتصاد در این ماه‌های اخیر دانست و بیان کرد: سیاست دولت تغییر نکرده است بلکه شرایط عوض‌شده است، لذا مردم باید به این موضوع نگاه کنند، چراکه رئیس‌جمهور همان رئیس‌جمهور و سیاست‌ها همان سیاست‌ها است و حتی ضعف‌هایی که در دولت یازدهم وجود داشت در دولت دوازدهم نیز برطرف شد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار