کد خبر: ۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور معتقد است، با قیمت مرغ بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان هم مصرف کننده و هم تولیدکننده راضی هستند.
به گزارش آرانیوز، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تعادلی مرغ در بازار بین 10 تا 11 هزار تومان است گفت: در زمان کاهش قیمت مرغ، مصرف کننده ها راضی هستند، در حالیکه تولیدکننده زیان می بیند و زمانیکه قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش می یابد مصرف کننده ها معترض می شوند که قیمت ها بالاست!

وی افزود: با قیمت فعلی، نرخ مرغ در حالت تعادل است یعنی نه مصرف کننده زیان می بیند نه تولید کننده.

یوسفی گفت: قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضاست. به این معنی که در برخی ایام به دلیل مناسبت های مختلف تقاضا بالاتر از میزان تولید است که باعث افزایش قیمت مرغ در بازار می شود و زمانهایی هم که مصرف مرغ کمتر می شود قیمت این فراورده کاهش پیدا می کند.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، تولید جوجه یکروزه در هفته های آینده افزایش خواهد داشت که به تَبَع ِ آن تولید گوشت مرغ هم افزایش خواهد داشت.

 یوسفی با بیان اینکه بحث اصلی در تولید گوشت طیور قیمت تمام شده است، افزود: در سالهای گذشته بخش اعظم دان طیور در کشور تولید می شد اما با توجه به محدودیت های فعلی در مصرف آب، تولید دان مخصوصا ذرت دامی در کشور کمتر شده است.

وی همچنین گفت: تا سال گذشته برای تهیه دان و ملزومات تولید از ارز 3200 تا 3400 تومانی استفاده می شد در حالیکه امروز ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان پرداخت می شود که همین افزایش قیمت نرخ ارز ، یکی از دلایل افزایش قیمت است.

 رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به اینکه افزایش قیمت جهانی دان در 6 ماه گذشته و مشکل در ثبت سفارش و انتقال ارز از عوامل دیگر افزایش قیمت مرغ بودند افزود: در حال حاضر قیمت های جهانی نهاده ها در حال کاهش است که با افزایش تولید جوجه یکروزه در آینده شاهد ثبات قیمت ها در بازار خواهیم بود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار