کد خبر: ۴۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
معاون اول رئیس جمهوری در جریان بازدید از چند روستای زلزله ‌زده استان کرمانشاه گفت: مشکلات و نیازهای مناطق زلزله ‌زده این استان باید به سرعت رسیدگی شود.
به گزارش آرانیوز، اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه از روستاهای «کرکهرک و چم امام حسن» در شهرستان قصرشیرین بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهوری در روستای کرکهرک در منزل یکی از اهالی روستا حضور یافت و در سخنانی کوتاه تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مسئولان باید به مشکلات مردم و تامین امکانات لازم برای آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

در این دیدار مردم روستا خواستار توجه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های خدمات رسان برای تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله شدند.

در جریان این بازدید معاون پارلمانی رییس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمانشاه هم حضور داشتند.

جهانگیری در ادامه به دیدار مردم روستای چم امام حسن رفت و در چادر یکی از زلزله زدگان حضور یافت.

او در این دیدار هم با تاکید مجدد بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات زلزله زدگان گفت: مشکلات مردم براساس اولویت بندی و رفع نیازهای اساسی برطرف شود.

جهانگیری در ادامه سفر یک روزه خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه از روستاهای «روبیان بزرگ» از توابع شهرستان گیلانغرب و«فتاح بگ» از توابع شهرستان سرپل ذهاب هم بازدید می‌کند.

حضور در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در محل فرمانداری قصرشیرین از دیگر برنامه‌های سفر جهانگیری به این استان است تا ضمن دریافت آخرین گزارش ها از میزان خسارات وارد شده و اقدام های صورت گرفته برای اسکان، آغاز روند بازسازی و جبران خسارات، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

جهانگیری نهم مرداد ماه سال جاری نیز به منظورافتتاح پنج هزارمین واحد مسکونی بازسازی شده در روستاهای زلزله زده استان و بازدید از این مناطق وارد کرمانشاه شد.

ششم آذر ماه سال 96 هم معاون اول رییس جمهوری بعد از وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری 21 آبان، با هدف بررسی و ارزیابی روند امدادرسانی و حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده و همچنین اطلاع از نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه های تخریب شده به کرمانشاه سفر کرد.

در زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر شهرستان سرپل ذهاب 771 نفر مصدوم شدند. 
سه هزار و 800 واحد مسکونی تاکنون از سوی 47 تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر 80 درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهایی مسکونی وارد نشده و 20 درصد واحدها در حد تعمیری هستند.

در 12 روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و 160 واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار