کد خبر: ۴۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 17 استان کشور گفت: یک نفر به دلیل این حادثه در گیلان جان خود را از دست داد و بیش از 5 هزار نفر در کشور امدادرسانی شده‌اند.
به گزارش آرانیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات،در ارتباط با وقوع سیل و آبگرفتگی در کشور اظهار داشت: طی 5 روز گذشته 17 استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران،چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان متاثر از سیل و آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی 5 هزار و 588 نفر در 150 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین گفت: سه نفر در گیلان مفقود و متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات بیان داشت: 243 واحد مسکونی از آب تخلیه و 9 دستگاه از مسیر سیلاب رهاسازی و تعداد زیادی چادر، پتو، موکت، نایلون، کنسروجات، نان و روغن و حبوبات میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

سلیمی گفت:‌امدادرسانی به دلیل وقوع سیل در ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و تلاش جهت جستجوی مفقودان در گیلان ادامه دارد.

وی در ارتباط با عملیات برف و کولاک گفت:‌11 استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان درگیر وقوع برف شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 71 دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی در 31 محور مواصلاتی صورت گرفت.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار