کد خبر: ۴۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی و تجاری آسیب‌دیده در زلزله استان کرمانشاه پرداخت شده است.
علی فولادی اظهار داشت: طی یکسال گذشته با کمک بانک‌های عامل نزدیک به 2350 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از منابع بازسازی به واحدهای مسکونی و تجاری مناطق زلزله‌زده پرداخت شده است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 350 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت شده است عنوان کرد: مراحل انجام کار این پرداخت‌ها طی 700 هزار فرایند بانکی انجام شده است.

فولادی با بیان اینکه محدودیت اعتباری در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و تسهیلات در چند مصوبه تکمیل شده است گفت: اکنون به هر واحد شهری 73 میلیون تومان و به هر واحد روستایی 57 میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام خدمات ارائه شده به متقاضیان در زمینه ساخت و ساز رایگان است افزود: خدمات متعددی معادل 20 میلیون تومان به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود که در مجموع خدمات و تسهیلات در شهر به 100 میلیون تومان و در روستاها به 80 میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید
تهیه لوازم خانگی 200 خانوار زلزله‌زده کرمانشاهی توسط آستان قدس رضوی

حضور 14 هزار جهادگر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

وی با بیان اینکه از 103 هزار واحد آسیب‌دیده در زلزله 73 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است عنوان کرد: ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده براساس اصول فنی و استانداردها انجام شده است و هرچند زمان بیشتری صرف شده اما واحد‌های ساخته شده فنی و قابل اطمینان برای آینده هستند.

معاون ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقرر شده برای مستأجرانی که فاقد زمین هستند از طرف دولت زمین تأمین شود گفت: برای حدود 4000 مستأجر در مناطق زلزله‌زده زمین تأمین می‌شود که 3200 مورد در سرپل‌ذهاب قرار دارند.

فولادی با بیان اینکه در شهر قصرشیرین برای هر دو نفر یک قطعه زمین تأمین شده است و هزینه‌ای بابت زمین‌ها دریافت نمی‌شود افزود: تأمین زمین به عهده راه و شهرسازی است و بعد از این مرحله ساخت و ساز با دریافت تسهیلات و کمک بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون 72 هزار تن آهن‌آلات و سازه‌های آماده و 145 هزار تن سیمان رایگان به میزان هر واحد هشت تن بین زلزله‌زدگان توزیع شده است و اکنون نیز در حال توزیع است.

فولادی با اشاره به اینکه تاکنون 20 هزار تن سیمان ارزان قیمت در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است افزود: این خدمات هرچند خارج از وظایف بنیاد مسکن بوده اما به منظور کاهش بار مشکلات مردم انجام شده است.

انتهای پیام/م
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار