کد خبر: ۴۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
رئیس شیلات آستارا از کاهش ۲۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد.
 صادق خاصی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صیادان پره این شهرستان از بیست شهریورماه امسال کار صید خود را آغاز کردند.

رئیس شیلات آستارا گفت: با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، همه‌ساله فصل صید در دو شهر آستارا و تالش در شهریورماه 20 روز زودتر نسبت به سایر شهرهای شمالی آغاز می‌شود و تا 20 فروردین ماه ادامه می‌یابد.

خاصی‌پور با بیان اینکه صیادان در شهریورماه امسال، 12 بار پره‌کشی انجام دادند خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده صیادان پره توانستند 385 کیلوگرم انواع ماهی سفید و کفال را صید کنند.

وی از صید 3 هزار و 64 کیلوگرم انواع ماهی سفید و کفال در مهرماه امسال خبر داد و افزود: صیادان با 51 بار پره‌کشی توانستند 2 هزار و 520 کیلوگرم ماهی کفال و 544 کیلوگرم ماهی سفید و اردک ماهی صید کنند.

بیشتر بخوانید
بیش از 20 تن ماهی امسال از مرز آستارا به جمهوری آذربایجان و روسیه صادر شد

گیلان|‌ صید ماهیان استخوانی در دریای خزر 81 درصد افزایش یافت

رئیس شیلات آستارا با اشاره به اینکه از آغاز صید پره تا امروز بالغ بر 200 کیلوگرم اردک ماهی صید شده است گفت: در آبان ماه امسال صیادان با 22 بار پره‌کشی موفق شدند 608 کیلوگرم ماهی کفال و انواع ماهی صید کنند.

وی با بیان اینکه صید انواع ماهی از دریای خزر در این مدت کاهش داشته است افزود: ذخایر آبزیان دریای خزر به‌دلیل صید بی‌رویه و آلودگی‌های ناشی از سم و کودهای شیمیایی و برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها کاهش یافته است.

رئیس شیلات آستارا  خاطرنشان کرد: از آغاز صید پره امسال تاکنون در مجموع 4 هزار و 57 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی از ساحل آستارا توسط صیادان پره صید شده است.

وی با اشاره به وضعیت صید در آستارا گفت: در فصل صید سال گذشته از شهریور تا آخر آبان‌ماه 5 هزار و 447 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل آستارا صید شد که نسبت به مدت مشابه فصل صید ماقبل، 25 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، شرکت تعاونی موج گل سیبلی با 49 نفر عضو تنها شرکت فعال در 18 کیلومتر نوار ساحلی آستارا است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار