کد خبر: ۴۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با ارائه بسته‌های حمایتی از صنعتگران کمک به صنایع را دنبال می‌کند.
 فرشاد مقیمی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری زرندیه اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت‌های وارداتی که اعمال شد امسال شاهد برگشت بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در کشور به گردونه تولید بودیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنایع معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف مناطق کشور در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری است که در این مسیر برپایی نماتیشگاه‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و بحث‌هایی که در رابطه با عدم توانمندی صنعتی است را خنثی کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مردادماه امسال بزرگترین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشور در تهران برگزار شد که بسیار مفید بود و مقرر شد که در سطحی کوچک‌تر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در شهرستان‌ها هم شاهد باشیم، انجام اقدامات و فعالیت‌ها کارآمد و اثرگذار گامی موثر برای پاسخ دادن به تحریم‌های ضالمانه دشمنان در عرصه اقتصادی است.

مقیمی بیان کرد: ظرفیت‌های صنعتی بسیاری را در جای جای کشور شاهد هستیم که از جمله آن  می‌توان به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان مرکزی به‌ویژه ساوه و زرندیه اشاره کرد که این دو شهرستان با برخورداری از 700 واحد صنعتی دارای ظرفیت گسترده در زمینه توسعه صنعتی است که خود رونق اقتصادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:  دولت هم هم درراستای حمایت و پشتیبانی از صنایع از طریق وزارت صنعت با ارائه بسته‌های حمایتی از صنعتگران کمک به صنایع را دنبال می‌کند و این طرح به زودی در مجلس ارائه می‌شود، زیرا به هرحال مردم توقع اقدام عملی از سوی دولت در رابطه با صنایع را دارند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از جمله مولفه‌های درنظر گرفته شده در این بسته‌های حمایتی می‌توان به افزایش سقف تسهیلات، ارائه تسهیلات با نرخ سود کمتر، تغییر در ساز و کار بیمه و مالیات و غیره اشاره کرد که در این راستا به نقطه نظرات و پیشنهادات نخبگان و فعالان حوزه صنعت احتیاج داریم.

مقیمی اضافه کرد: تحریم‌ها با وجود مشکلاتی که برای کشور به همراه دارند می‌توانند خود فرصتی برای بهبود وضعیت اقتصادی باشند زیرا ممنوعیت واردات 1339 ردیف کالایی به کشور سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیاردی را به همراه دارد.

وی افزود: از جمله راهکارهای دیگری که می‌توان به واسطه آن موانع موجود بر سر راه تولید را برطرف کرد ایجاد اتاق فکر توسط بخش خصوصی و غیردولتی است که به عنوان رویکردی مهم در سطح کشور مد نظر است و مجلس درراستای ارتقابخشی به ستادهای تسهیل مصوباتی را تدوین کرده که آیین‌نامه‌های آن را وزیر صنایع اعلام می‌کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تامین مواد اولیه موضوع اصلی در بحث فعالیت‌های اجرایی بوده که جزو وظایف مهم و اصلی معاونت صنایع وزارتخانه بوده و در همین راستا نظارت و رصد به صورت سه‌شیفته به منظور اقدامات پیشگیرانه از وقفه در کار واحدهای تولیدی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید
نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان زرندیه افتتاح شد

مشکلات 45 طرح سرمایه‌گذاری در استان اردبیل برطرف شد

مرکزی| انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از واگذاری غیراصولی و بی‌ضابطه زمین به سرمایه‌گذاران

مقیمی با اشاره به مصوبه‌ای که از سوی رئیس جمهور در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده هم گفت: این مصوبه نهایی شده و ارز مورد نیاز آن که بیش از سه میلیارد ریال است تامین شده است.

وی افزود: درراستای معرفی بیشتر توانمندی‌ها پیگیر راه‌اندازی  تورهای صنعتی بین استان‌ها با حمایت وزارتخانه هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 200 واحد صنعتی امسال در نمایشگاه‌های داخلی و بیش از 400 واحد در نمایشگاه‌های خارجی حاضر شده‌اند که فرصت‌های خوبی را در حوزه سرمایه‌گذاری به همراه داشته است.

انتهای پیام/ن
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار