کد خبر: ۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان:
بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در مدارس شهرستان های استان هرمزگان برگزار می شود.

علی اعمی برنطین در مورد مانور امداد و نجات در مدارس هرمزگان بیان داشت: باتوجه به افزایش آمار زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم در مواجه شدن با اثرات زلزله  مانور زلزله و ایمنی با رویکرد محله محوری برگزار می شود.

اعمی برنطین تصریح کرد: در مانور زلزله امسال تلاش می شود ساکنین محله های مجاور مدارس در مانور نقش آفرینی نموده و علاوه بر ارتقای سطح آمادگی مدارس  ، محلات نیز در این بخش توانمند شوند.

اعمی برنطین به نقش مدارس و محلات در این مانور پرداخت و گفت: در طراحی سناریو مانور سعی شده است از مدارس بعنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود و اهالی محلات نیز به عنوان اولین نفرات درگیر در زلزله با کسب توانمندی های امدادی و فراگیری مدیریت بحران در مواقع بحران ، خود بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

وی مطرح کرد: از حدود دو ماه قبل در تمامی شهرستانها جلسات هماهنگی اجرای مانور با حضور رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان ، نماینده ی مدیریت بحران استان در محل فرمانداری ها برگزار شد وتلاش شده است از همه ظرفیت های شهرستان ها برای اجرای این مانور استفاده شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اظهار کرد: این مانور با هدایت و همکاری سه معاونت امداد ونجات ، امور جوانان وآموزش وپژوهش جمعیت هلال احمر و همکاری دستگاه های مرتبط برگزار می گردد .

علی اعمی برنطین اضافه کرد: در مرکز استان تمهیدی اندیشیده شده است که با هدف گسترش آموزش خودامدادی بین دانش آموزان ، طی دو روز تمامی مربیان پرورشی وبهداشت ومدیران مدارس آموزش های لازم را فراگرفته و به دانش آموزان انتقال دهند .

اعمی برنطین اشاره کرد:اعضای کانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان با پوشش کاور هلال احمر تحت عنوان گروه قرمز ، اقدامات خود را در مانور به انجام می رسانند .

ایشان تاکید کردند: از آنجا که هدف و رویکرد فعلی مانور محله محوری است بایستی این مانور بدون مداخله نهادهای امدادی برگزار شده وتلاش می شود با واقعیت سوانح همخوانی داشته باشد ومردم محلات درگیر این مانور شوند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار