کد خبر: ۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
رئیس اجرای سند تحول بنیادین و مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نسبت به دوران آموزش ابتدایی غفلت کردیم گفت: تحقق سند تحول لازمه فعالیت آموزش و پرورش است.
 علیرضا مددی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد با بیان این که این برنامه خوش سلیقگی مردم یزد را می‌رساند اظهار داشت: هویت موضوع اساسی است که در سند تحول بنیادین در آن تاکید شده است.

وی با شاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع تحول و اصلاح تغییرات اساسی برای هم طراز کردن دستگاه تعلیم و تربیت با آرمان‌های انقلاب اسلامی مدنظر سیاست مداران  کشور بوده است.

رئیس اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به تدوین سند بنیادین تصریح کرد: در دهه 60 و در آن شرایط جنگ با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین سند تحول بنیادین مبادلت شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این سند دوره ابتدایی دوره اساسی دانسته شده است عنوان کرد: در اجرای این سند در سال‌های 68 به بعد متمرکز به دوره متوسطه شدیم و از دوره دبستان غافل شدیم نهایتا سال82 و با تصویب دولت سند تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفت.

مددی سند تحول بنیادین را جزو فلسفه‌های کشور دانست و  گفت: با تصویب این سند در دولت هم فلسفه تربیت عمومی و هم فلسفه تربیت نظام تعلیم و تربیت رسمی که آن را به عنوان آموزش و پرورش  یاد می‌کنیم که حال مهم‌ترین نیاز‌های یک کشور که به آن نیاز داریم در دسترس است.

وی با شاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این سند اظهار داشت: مقام معظم رهبری دستگاه‌های وزارت آموزش و پرورش، مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب اسلامی را بر اجرای متوازن این سند موظف کرده‌اند.

وی با بیان این که این سند در همه موارد چارچوب خاص خود را دارد گفت: این یک سند راهبردی با چشم‌اندازی بلند برای دستگاه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود؛ در سند تحول بنیادین تربیت فرایند تعاملی زمینه‌ساز برای تحقق هویت متربیان تعریف شده است.

رئیس اجرای سند تحول بنیادین عنصر اصلی تربیت را هویت بخشی به متربیان بیان کرد و افزود: تمرکز اصلی تربیت هویت است آن هم از طریق دستگاه رسمی تعلیم و تربیت بنابر این این همایش موضوع اصلی تعلیم و تربیت است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار