کد خبر: ۴۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
سرپرست استانداری با اشاره به تنوع قومیت و زبان در کشور ایران گفت: زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با هویت ایرانی اسلامی فراهم شود.
به گزارش آرانیوز، محمدعلی طالبی عصر امروز در جشنواره ملی هویت کودکان ایران اسلامی اظهار داشت: در طول تاریخ بلند این کشور انسان‌های زیادی آمده و رفته‌اند و نسل‌های زیادی از پی هم تغییر کرده‌اند، شهرها و روستا‌های زیادی ساخته شده و رونق گرفته‌اند و دوباره افول کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به هویت ایرانی اسلامی افزود: هویت ایرانی اسلامی ما در طول تاریخ دراز این کشور باقی مانده است و سینه به سینه و نسل به نسل انتقال یافته است تا به امروز به ما رسیده است البته با تغییراتی که در هر دوره در آنها صورت گرفته است.

سرپرست استانداری یزد عنوان کرد: ما نیز وظیفه داریم این هویت را به نسل‌های پس از خود انتقال دهیم تا در سیر تداوم جامعه‌ای که در آن پرورده شده‌ایم اختلالی پیش نیاید.

طالبی با بیان اینکه انتقال هویت‌ها امروزه به سادگی انجام نمی‌شود گفت: در گذشته منابع و مراجع هویت بخش جامعه متکثر بود و کودکان جامعه در فرایند اجتماعی شدن هویت خود را صرفا از خانواده و مرجع فرهنگی نزدیک دریافت می‌کردند ولی امروز سبک زندگی کودکان ما به طرق مختلف و به دلیل مجاورت فرهنگ‌ها عوض شده است.

وی با اشاره به تغییر فرهنگ‌ها در هر دوره خاطرنشان کرد: کودکان ما به دلیل قرار گرفتن در تغییر هویت‌های متعدد و در جریان رشد و اشتباهی شدنشان در معرض مولفه‌های گوناگونی از فرهنگ‌های مختلف هستند و در در واقع امروز انتقال هویت ایرانی اسلامی به کودکان دشوار‌تر از هر زمان دیگری با چالش‌های مختلفی روبرو است.

سرپرست استانداری یزد ادامه داد: ما نباید در انتقال این هویت غلفت کنیم که اگر این انقاق به اشتباهی انجام شود هویت ما و محور وحدت و انسجام جامعه ما از دست می‌رود از این رو نهاد هایب چون خانواده، مدرسه و رسانه‌های جمعی که وظیفه اجتماعی کردن کودکان را به عهده دارند باید با ظرافت و جدیت بیشتر در این امر کار شود.

طالبی بد سلیقگی‌های انتقال هویت به کودکان را مهم دانست و مطرح کرد: باید از بدسلیقگی‌هایی که نیازهای کودک را در نظر نمی‌گیرد و عموما موجب رنج و زدگی آنان می‌شود پرهیز کرد و نیز توجه داشت حفظ هویت ایرانی اسلامی به معنای ماندن در گذشته نیست و نسل‌های آینده ما ضمن حفظ هویت اصیلشان باید فرزند زمانه خود نیز باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: در واقع هویت ایرانی اسلامی نه با یک انتقال در وصل که با بازآفرینی منطبق بر نطق و زیان زمانه است که ماندگار می‌شود و در این امر باید به تنوع قومی و زبانی کشورمان ایران توجه کنیم.

انتهای پیام/ح
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار