کد خبر: ۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۸.۵ درصد از طرح های اشتغالزایی این استان در انتظار بررسی دستگاه های تخصصی و اجرایی است.

به گزارش آرانیوز، حسن نوری با بیان اینکه خراسان شمالی در ارزیابی طرح های اشتغالزایی رتبه ۱۱ کشوری را کسب کرده است، اظهار کرد: میانگین ارزیابی طرح های اشتغالزایی توسط دستگاه های اجرایی در کشور ۲۵.۶ درصد بوده در حالی که ارزیابی خراسان شمالی ۱۸.۵ درصد است.

نوری همچنین به میزان طرح های اشتغالزایی تایید شده توسط کارگروه های تخصصی پس از بررسی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: میانگین کشوری طرح های تایید شده، ۴۱ درصد است که خراسان شمالی به سبب فعالیت های مناسب توانسته ۷۲ درصد طرح های اشتغالزا را تایید کند.

وی با بیان اینکه میزان پرداختی های طرح های مصوب شده در خراسان شمالی توسط بانک های عامل نسبت به میانگین کشوری پایین است، تصریح کرد: میانگین پرداختی بانک های عامل در کشور ۶۸.۹ درصد بوده اما در این استان ۶۸.۲ درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی کمترین انحراف را در حوزه سهم بخش ها داشته، بیان کرد: خراسان شمالی در بحث رعایت سهم بخش ها جزء سه استان نخست است به طوری که میانگین کشور ۴۱.۵ درصد اما این استان ۸.۳ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین به رقم تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اشاره کرد و گفت: امسال برای اعطای تسهیلات اشتغال خانگی ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل ابلاغ شده که در حال پرداخت است.

نوری اعلام کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی توسط سه بانک عامل پیش بینی شد که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعطا شد اما هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به سبب اینکه پرداخت آن توسط سیستم بانکی امکان پذیر نبود، ابلاغ نشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار