کد خبر: ۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
بیرجند- شهردار بیرجند گفت: برای خرید ارگ بهارستان یک ریال نخواهیم داد، چرا که میراث فرهنگی شهر و متعلق به مردم است.
به گزارش آرانیوز، محمد علی جاوید صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند بیان کرد: نظام برنامه ریزی شهری در کشور دولت محور بود و گاه تکیه بر مالیات و زمانی نیز تکیه بر نفت دارد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در نبود صنعت قوی در خراسان جنوبی گردشگری را باید جدی گرفت، اظهار کرد: در راستای ترویج قوی در خراسان جنوبی و شهر بیرجند نیازمند یک ایده قوی در این حوزه هستیم.

جاوید با بیان این نکته که نمی توان تنها با مطرح کردن یک قلعه تاریخی در بیرجند انتظار جذب گردشگر را داشته باشیم، بیان کرد: آیین ها، سنت ها، کویر و آفتاب، امنیت، صنایع دستی، شخصیت های علمی و فرهنگ مردم از ظرفیت های مهم جذب گردشگر است.

وی گفت: اگر مناطقی چون بند دره در اختیار شهرداری قرار گیرد در مدت چند ماه می توانیم آن را تبدیل به یک مکانی مناسب برای تفریح مردم بکنیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری برای رونق گردشگری بیرجند محدودیت منابع نداریم، اظهار کرد: با این وجود حاضر نیستیم برای خرید ارگ بهارستان یک ریال بدهم چرا که میراث فرهنگی شهر و متعلق به مردم است.

جاوید با اشاره به اینکه اگر بنیاد ارگ را در اختیار شهرداری قرار دهد برای آن یک میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد، بیان کرد: برای ایجاد بازارچه سنتی دو میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته ایم که در سال حاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین برای  ایجاد فرهنگ سرا ۵ میلیارد تومان و برای مدرسه شوکتیه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته ایم تا برنامه های فرهنگی در چارچوب قواعد، در آنجا برگزار شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار