کد خبر: ۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
بهارستان- امام جمعه گلستان از فعالیت ۶۰ هزار پزشک متخصص در کشور و نیز صادرات دارو به ۵۰ کشور جهان به عنوان دستاوردهای پزشکی انقلاب اسلامی نام برد.
به گزارش آرانیوز، حجت السلام محمود نورپور در خطبه های نمازجمعه امروز گلستان گفت: با توجه به این که در آستانه چهلمین سال بیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتیم، بایستی از سوی کلیه مسئولین به دستاوردهای این نظام در ابعاد مختلف بپردازیم و نسبت به تشریح آن به مردم از طریق مختلف اقدام کنیم.

خطیب جمعه گلستان ادامه داد: دشمنان قسم خورده این نظام در طی چهل سال اخیر به توطئه های مختلفی از جمله ترور بزرگان این نظام، تحمیل ۸سال جنگ نابرابر و همچنین تحریم های ناجوانمردانه دست زدند، ولی انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ارزشهای والای خود هیچوقت در مقابل این دشمنان ذره ای عقب نشینی نکرده است.

امروز پیچیده ترین عمل های جراحی و پیوندها در داخل کشور انجام می شود

نورپور همچنین گفت: تحریم های چهل ساله دشمنان انقلاب اسلامی ایران ما را به خود باوری و اراده پولادین در مقابل مشکلات واداشته و منجر شده تا بتوانیم با تکیه بر نیروهای ارزشی خود بی نیاز از کشورهای خارجی باشیم و این خود یکی از برکات الهی و بزرگ این نظام محسوب می شود.

امام جمعه گلستان دستاوردهای بزرگ نظام در حوزه پزشکی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا وابسته به کشورهای خارجی بودیم ولی بعد از پیروزی انقلاب توانستیم به دستاوردهای بزرگی در این حوزه دست پیدا کنیم که امروز صادر کننده خدمات پزشکی به کشورهای همسایه و منطقه هستیم.

وی یادآور شد: تعداد کل پزشکان متخصص ما قبل از انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر بود، اما این تعداد امروز به قریب به ۶۰ هزار پزشک متخصص رسیده است.

نورپور ادامه داد: امروز ۹۶ درصد داروهای موردنیاز بیماران در داخل کشور تولید می شود در حالی که قبل از انقلاب بیشتر داروها خارجی بودند، امروز داروهای تولید ایران به ۵۰ کشور دنیا صادر می شود، همچنین  قبل از انقلاب و چند سال بعد از آن ما پزشکان عمومی را از کشورهای هند، بنگلادش و پاکستان به کشور می آوردیم، اما امروز نه تنها پزشک وارد نمی کنیم، بلکه پیچیده ترین عمل های جراحی و پیوند ها در داخل کشور به دست متخصصان توانمد ایرانی صورت می گیرد و بیماران کشورهای همسایه جهت درمان و معالجه به کشور ما مراجعه می کنند.

انتقاد نسبت به کیفیت نان گلستان و ترافیک این شهر

خطیب جمعه گلستان در ادامه به برخی مسائل و مشکلات منطقه پرداخت و گفت: متاسفانه مردم این شهر در خصوص کیفیت پخت نان گلایه های فراوانی دارند و استفاده برخی از متصدیان نانوایی ها از جوش شیرین خود می تواند عامل اصلی سرطان باشد که انتظار داریم متولیان امر در این حوزه ورود پیدا کند و با متخلفین امر برخورد قاطعی را داشته باشند.

وی همچنین مشکل سد معبر و کمبود نیروهای راهور در اوج ترافیک شهری را مورد انتقاد قرار داد و خواستار رفع این موانع و مشکلات شد .

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار