کد خبر: ۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است، گفت: دولت با ندادن بدهی خود به این سازمان در حق کارگران و حقوق بگیران این سازمان ظلم می کند.
به گزارش آرانیوز،حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی و سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات کارگران، حقوق بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ندادن حق این سازمان از سوی دولت است.

وی افزود: اجحافی که دولت در حق مردم، بویژه بازنشستگان این سازمان انجام می دهد، باعث شده تا حق و حقوق این قشر زحمتکش ضایع شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش درآمد دولت ناشی از آن از یک طرف و از طرف دیگر کاهش ارزش پول ملی و پرداخت نشدن یارانه ها، دولت دیگر نباید بهانه ای برای پرداخت نکردن حق و حقوق سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با تاکید بر ضرورت تقویت سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن بدهی های دولت به این سازمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان اجرایی نشد چرا که مسئولین سازمان می گویند بودجه لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت به این سازمان بیش از 100 هزار میلیارد تومان است و حتی گفته می شود این رقم تا 140 هزار میلیارد تومان هم می رسد، تصریح کرد: متاسفانه دولت نه تنها این بدهی را پرداخت نمی کند بلکه بابت تاخیر در پرداخت بدهی هیچ جریمه ای هم نمی شود در حالی که اگر یک کارفرما فقط چند روز حق بیمه کارگران خود را پرداخت نکند، از سوی سازمان جریمه می شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در حال حاضر یک کارگر بازنشسته دارای هزینه زیاد از جمله درمان و تامین زندگی خود است و این حقوق ناچیز کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی تصریح کرد: بازنشستگان دارای زن، فرزند، نوه و حتی نتیجه هستند که به خانه هایشان رفت و آمد دارند و نباید با تصمیمات غلط آنها را شرمنده خانوادهایشان کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار