کد خبر: ۴۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
رئیس سابق پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان:
رئیس سابق پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان گفت: در ابتدای فعالیت در این پژوهشکده مشکلات بسیاری وجود داشت و این پژوهشکده به یک کتابخانه شبیه بود.
 امید قادرزاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، به سابقه پنج ساله فعالیت خود در این پژوهشکده اشاره کرد و اظهارداشت: در ابتدای حضور در این سمت با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم چرا که هیچ خط مشی برای این پژوهشکده تدوین نشده بود.

وی افزود: پژوهشکده کردستان شناسی تنها مانند یک کتابخانه انجام فعالیت می کرد و هیچ کدام از اساتید و پژوهشگران استان در این پژوهشکده نقشی نداشتند و پژوهشی نیز در آن صورت نگرفته بود.

رئیس سابق پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان ادامه داد: طی چند سال گذشته فهرست نویسی کتاب های کردستان شناسی، راه اندازی نرم افزار کتابخانه ای، راه اندازی سیستم امانت دهی کتاب و امکان جستجو در خصوص کردستان شناسی از طریق نرم افزار کتابخانه شکل گرفته است و از مهمترین فعالیت های این مرکز بوده است.

قادرزاده یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون حدود هفت هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه پژوهشکده کردستان شناسی اضافه شده و در حال حاضر ۱۵ هزار عنوان کتاب در این مرکز در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۲۰ هزار منبع الکترونیکی در خصوص کردستان شناسی جمع آوری و گردآوری شده و بیش از شش هزار رکورد اطلاعاتی آماده ارائه به پژوهشگران شده است.

رئیس سابق پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در ادامه گفت: همچنین در این مدت بیش از هزار صفحه اطلاعات و گزارش فعالیت های کردستان شناسی تدوین و تهیه شده و به زبان های کردی، فارسی و انگلیسی در اختیار علاقمندان به حوزه پژوهش در این مرکز قرار گرفته است.

قادر زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: برگزاری ۲۰ نشست تخصصی، ورود رشته زبان و ادبیات کردی به دانشگاه کردستان، تبیین جایگاه مرکز کردستان شناسی در گفتمان سازی توسعه در استان و مبدل ساختن و ارتقای مرکز به دغدغه دستگاه های متولی توسعه کردستان و تقویت نیروی انسانی متخصص در این مرکز از دیگر فعالیت های پژوهشکده کردستان شناسی در این مدت بوده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چند ساله امید قادرزاده قدردانی شد و بهروز چمن آرا به عنوان رئیس جدید پژوهشکده کردستان شناسی معرفی و منصوب شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار