کد خبر: ۴۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:
رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبود پزشک در مناطق زلزله‌زده نداریم، گفت: پزشکان کرمانشاه راغب به اعزام برای خدمت در این مناطق هستند.
 محمدباقر حیدری عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین عملکرد سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در زلزله سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: جامعه پزشکی از همات لحظات ابتدایی پس از حادثه زلزله کار خود را به طور وسیع شروع کرد و با پوشش نقاط زلزله زده به یاری و کمک مجروحین شتافت.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی از همان روز اول با انجام اعمال جراحی بی‌شمار اجازه ندادند کوچک‌ترین خللی در پوشش پزشکی آسیب دیدگان رخ دهد، گفت: طی ۶ روز اول حدود ۱۸۰۰ مورد عمل جراحی انجام و ۱۴ هزار مصدوم پذیرش شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ عمل جراحی تا ظهر روز حادثه در بیمارستان‌های کرمانشاه انجام و ۳۴۷ نفر به خارج از استان اعزام شدند.

حیدری یادآور شد: در پی حادثه زلزله سال گذشته در کرمانشاه ۲۲ مرکز بهداشت و ۶۳ خانه بهداشت تخریب شد و بیمارستان اسلام آباد نیز آسیب بسیاری دید اما با این وجود نیروهای جامعه پزشکی بدون هیچ ادعایی خدمات شایسته‌ای را انجام دادند و یک رکورد بی‌سابقه را بر جای گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: رخ دادن حوادثی از جمله شیوع بیماری‌های واگیر، مشکلات روحی روانی و... پس از زلزله امری طبیعی است که فعالیت بیشتر نیروها را می‌طلبد و با وجود تلاش‌های چشمگیر آنها با کمترین میزان شیوع این بیماری‌ها مواجه شدیم که نشان از عملکرد موفق جامعه پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در راه خدمات‌رسانی بیمارستانهای بخش خصوصی نیز ما را یاری کردند و تعداد قابل توجهی از مصدومین را پذیرش و حتی مورد عمل جراحی قرار دادند.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت حدود ۲۹۰۰ نفر در سازمان نظام پزشکی استان گفت: از این تعداد ۸۹۴ نفر پزشک عمومی، ۷۳۹ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، ۳۳۶ نفر دندانپزشک، ۳۱۳ نفر داروساز، ۳۲۸ نفر ماما و ۲۶۱ نفر لیسانسه پروانه‌دار و ۴۲ دکترای علوم آزمایشگاهی هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر کمبودی در زمینه پزشک در استان و مناطق زلزله‌زده نداریم و بسیاری از پزشکان راغب هستند که برای خدمت به آن مناطق اعزام شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی اضافه بر تعرفه از بیماران درخواست کند و اگر شهروندان موردی را مشاهده کردند می توانند اطلاع رسانی کنند.

حیدری از شدت برخورد با پزشکان خاطی سخن گفت و افزود: در استان کرمانشاه این آمار بسیار کم و شاید ماهی یک مورد گزارش شود که برخوردهای لازم با آنها صورت می گیرد.

وی همچنین از فعالیت شبانه روزی سامانه تلفنی ۱۹۰ خبر داد و بیان داشت: این سامانه آماده دریافت هرگونه تخلف پزشکی است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار