کد خبر: ۴۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از به گُل نشستن مزارع زعفران لرستان خبر داد و گفت: یک هزار کارگر تخصصی در مزارع زعفران مشغول به کار هستند.
 مراد بیرانوند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت زعفران در سطح ۱۲۰ هکتار از مزارع زعفران خرم آباد آغاز شده است و شهرستان خرم آباد با کشت یک سوم از سطوح زعفران استان، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در نیمه دوم آبان با سرد شدن هوا و بارندگی های پاییزه مناسب، درجه حرارت سطح خاک به حد مناسب رسیده و مزارع زعفران به گل و بار نشسته اند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد ادامه داد: در سال های زراعی ۹۷- ۹۶ و ۹۸ - ۹۷ با هماهنگی تشکل زعفران کاران و تعاونی های خرد زنان روستایی بیش از  یک هزار نفر کارگر تخصصی برای برداشت، فرآوری و جدا سازی پرچم از گل زعفران آموزش لازم را دیده اند و برداشت زعفران در سال جاری نسبت به سال های قبل، تخصصی و با قیمت مناسب تری صورت می گیرد و زعفران کاران با اطمینان کامل می توانند به موقع و با کیفیت مطلوب مزارع خود را برداشت کنند.

بیرانوند تصریح کرد: پیش بینی می شود با بکار گیری یک هزار کارگر ماهر برداشت زعفران در دو ماهه آبان و آذر سال جاری؛ بیش از ۴۰۰ کیلو گرم زعفران درجه یک تولید، بسته بندی و به نام استان به بازار عرضه شود که با برداشت، فرآوری و عرضه این مقدار محصول با ارزش به بازار، بیش از سه میلیارد تومان گردش مالی در بازار محصولات کشاورزی خواهیم  داشت.

وی افزود: در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ بیش از ۱۵ هکتار از اراضی کم بازده در جهت توسعه کشت زعفران توسط کشاورزان خرم آبادی  زیر کشت این محصول رفته، که با برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بهره برداران و نظارت بر تامین پیاز مورد نیاز، در این راستا از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بیش از  ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.  

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد ادامه داد: در راستای  معرفی محصولات کشاورزی استان توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان و سایر دستگاه های مرتبط چندین نمایشگاه عرضه مستقیم زعفران برگزار شده است و بیش از ۵۰۰ نفر روز در زمینه مراحل کاشت و داشت و برداشت آموزش داده شده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار