کد خبر: ۴۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: بقاع متبرکه بایستی بیش از پیش به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند تا بتوان در راستای ترویج سنت های نیک و حسنه گام برداشت.
علی اکبر کریمی روز یکشنبه در همایش استانی یاوران وقف در اراک، اظهار داشت: وقف در حقیقت تبدیل دارایی و امکانات فناشدنی به باقیات و صالحات بوده و یکی از بهترین روش ها و ابزاری است که انسان می تواند اموال و امکانات خود را ماندگار سازد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم مومن و متدین ایران اسلامی از دیرباز به سبب اعتقادات دینی خود در خدمت آستان های مقدس و بقاع متبرکه بوده اند و هر یک از این امامزاده ها می تواند به منزله یک قطب فرهنگی برای ما باشد.

کریمی بیان کرد: هیات امنای آستان های قدس امامزادگان و همچنین یاوران وقف در عرصه ارزشمندی مشغول به خدمت گزاری هستند و در ترویج و گسترش سنت حسنه وقف نقش مهمی ایفا می کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: این سنت حسنه از زمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای ما برجای مانده و بایستی از آن صیانت شود، چرا که برکات دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: بایستی این سنت نیک در شرایط امروز جامعه به روز شود و ابتکاری صورت پذیرد که هر کس در حد وسع و توان خود بتواند در عرصه وقف شریک و سهیم شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته وقف فرصتی برای فرهنگ سازی به منظور ترویج سنت حسنه وقف است تا روز به روز شاهد گسترش این مهم در جامعه باشیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار