کد خبر: ۴۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
اردبیل - نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: شیفتگی و پیشتازی برخی از افراد برای قبول مسئولیت بدون توجه به توانمندی‌های لازم تعجب‌آور است.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر شنبه در جلسه هم‌اندیشی توسعه و ارتقای ورزش‌های جانبازان و معلولین اضافه کرد: از اینکه برخی از افراد با شور و شوق زایدالوصفی برای قبول مسئولیت‌های مختلف پیشتاز بوده و بدون درنظر گرفتن توانمندی‌های خود شیفته مسئولیت هستند، در تعجبم.

وی با بیان اینکه برطرف‌سازی مشکلات کنونی در بخش‌های مختلف جامعه نیازمند برخورداری از روحیه حماسی و تلاش جهادی است، ادامه داد: هر مسئولی باید در قبال تمامی مشکلات و کمبودها پاسخگوی مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: با بروز هرگونه مشکل یا مانعی که باعث اخلال در زندگی عادی و روزمره مردم شود در وهله اول وظیفه مسئولان خواهد بود تا پاسخگوی کمبودهای موجود باشند و در این راستا باید از توانمندی‌های لازم برای برداشتن بار سنگین وظایف خود برخوردار باشند.

وی همچنین جانبازان را سرمایه‌های ارزشمند نظام برشمرد و تاکید کرد که پیشرفت انقلاب اسلامی ریشه در فداکاری چنین انسان‌های پاک‌باخته‌ای دارد.

عاملی متذکر شد: ورزشکاران جانباز و معلولی که با وجود محدودیت‌های ظاهری با تعهد، غیرت و تعصب بالای خود غرورآفرین شده و پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز درمی‌آورند، به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند نظام محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت حضور معلولان در عرصه‌های مختلف ورزشی و هنری افزود: از دست دادن برخی از توانمندی‌های ظاهری مانعی در پیشرفت اجتماعی نخواهد بود و با برخورداری از تمرین و تلاش مضاعف بسیاری از ویژگی‌هایی که نمونه‌های آن در کمتر افرادی یافت می‌شود در ذهن و جسم تجلی پیدا می‌کند تا زمینه‌ساز پیشرفت در ابعاد مختلف شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: با بهره‌گیری از قلم، فکر و زبان در مسیر دستگیری از مردم و حمایت از نیازمندی‌های آنان می‌توان حماسه‌های ماندگاری را خلق کرد و تحت هیچ شرایطی معلولیت نباید عاملی بر محدودیت و گوشه‌نشینی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار