کد خبر: ۴۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
ایلام- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام را تشریح کرد و گفت: سینما قدس ایلام بازسازی می شود.

به گزارش آرانیوز، عمران خودآموز اظهار داشت: یکی از مشخصه های فرهنگ به رسمیت شناختن تفاوت ها است، فرهنگ هر منطقه نسبت به مناطق دیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: زیست بوم هر منطقه می تواند در فرهنگ یک جامعه نقش داشته باشد، روابط، چهارچوب و جغرافیای هر منطقه در فرهنگ تاثیرگذار است و هنرشکل تجسم یافته فرهنگ است.

وی افزود: فضای جدیدی بر روابط اجتماعی ما حاکم است و به ویژه فناوری های نوین ارتباطی قطعا در تغییر و تحولات فرهنگی موثر هستند، در همین فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی که تقریبا مردم درگیر آن هستند یک تبادلات فرهنگی نیز شاهد هستیم بر این اساس ما باید بتوانیم سواد رسانه ای را افزایش دهیم و جامعه را دربرابر تهاجم فرهنگ های غلط بیگانه مصون و بتوانیم داشته ها و بنیه های فرهنگی خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به این که در استان ایلام علاقمندان زیادی به هنر سینما وجود دارد و استان ایلام از جمله استان هایی است که سینما در آن وجود ندارد، افزود: هنر و صنعت سینما یکی از عناصر موثر در تحولات فرهنگی و در ارتقای سطح فرهنگ یک جامعه است و محرومیت یک استان از این فرصت ظرفیت بسیار قابل تامل است و این دغدغه جدی ما ومسئولان است.

آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام

وی ادامه داد: سینمایی که قبلا در ایلام تحت عنوان سینما قدس بود در سال ۹۲  به دلیل فرسودگی که داشته تخریب شده ولی بازسازی آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مالک این سینما خصوصی است، اما بر این اساس توانستیم با مالک سینما و شهردار ایلام تفاهنامه سه جانبه ای را امضا کنیم و نیز در کمیسیون کار گروه زیربنایی استان نیز موافقت شد که این سینما احیا شود.

خودآموز عنوان کرد: هم اکنون نیز مراحل صدور پروانه در حال طی کردن است، همچنین در سفر اخیر وزیرفرهنگ و ارشاد به استان ایلام موافقت شد که از ساخت یک سینمای چهارسالنه مدرن در شهرستان ایلام حمایت کنند که قرارداد آن نیز با سازمان سینمایی منعقد شده و بنا است که در آذر ماه کلنگ این سینما زده شود و بتواند تا پایان سال اجرایی شود.

دلایل غیر فعال شدن موسسات فرهنگی در ایلام

وی همچنین با اشاره  به علت غیر فعال بودن برخی موسسات فرهنگی که دارای مجوز هستند، بیان داشت: در مرحله اول باید دید که تا چه اندازه محصولات فرهنگی در خانوار وجود دارد که باعث رونق کسب و کار فرهنگی شود و موسسات فرهنگی که مولد محصولات فرهنگی هستند بتوانند از این فضای کسب و کار استفاده و بهره ببرند.

مدیر کل ارشاد استان ایلام عنوان کرد: این خود نیز بستگی به فرهنگ عمومی دارد وقتی که خانوارهای ما برای موضوعات دیگری که شاید مضر به سلامت فرزندان و خانواده آنها باشد و یک سری خرید هایی که شاید اولویت نداشته باشد آن اولویت ها را  به محصولات فرهنگی، مطالعه و خرید کتاب، سینما رفتن ترجیح می دهند، بر این اساس یکی از دلایل غیر فعال بودن موسسات فرهنگی ما این است که جامعه باید به این سمت حرکت کند که محصولات فرهنگی را در اولویت خرید قرار دهند و ذائقه ها به این سمت سوق پیدا کند که بتواند از محصولات فرهنگی استفاده کند تا موسسات فرهنگی بتوانند با انگیزه بیشتری کار کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار