کد خبر: ۴۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: از 160 نفری که طرح شفافیت آرا را امضا کردند، 59 نفر به آن رأی دادند، کسی‌ که از شفافیت ترس دارد لایق نمایندگی مردم نیست.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه مجلس)،  حسینعلی حاجی دلیگانی  در همایش «مجلس مردمی یا مجلس دولتی» در دانشگاه کاشان اظهار کرد: امروز جریان دانشجویی در دانشگاه نسبت به گذشته بسیار آگاه‌تر و فعال‌تر است و باید این انسجام درونی خود را به خوبی حفظ کند، زیرا این تشکل‌ها هدفی جز آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند.
 
وی با بیان این‌که مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد، افزود: اگر مجلس نتواند از جایگاه و شأنیت خودش حفاظت کند دچار رکود و سقوط خواهد شد همان‌گونه که بعضاً این سقوط‌ها را در مجلس مشاهده می‌کنیم، مشکل اصلی وجود نمایندگان بی‌دغدغه در مجلس است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس حکم وکلای مردم را دارند، از جمله حقوق اولیه موکل این است که باید بداند وکیلش چه کارهایی انجام می‌دهد و چه رأی و نظری دارد و این جز با شفافیت میسر نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم رأی ‌آوردن طرح شفافیت آرا در مجلس بیان کرد: از 160 نفری که طرح شفافیت آرا را امضا کردند، 59 نفر به آن رأی دادند؛ اشکال اساسی در مجلس دورویی است که نماینده خودش به امضایش رأی نمی‌دهد، کسی‌ که از شفافیت ترس دارد لایق نمایندگی مردم نیست.

حاجی دلیگانی ادامه داد: امروز افرادی در بیرون از مجلس برای برخی جریان‌های خاص در درون مجلس تصمیم می‌گیرند و به نمایندگان آن جریان امر و نهی می‌کنند و نماینده هیچ اراده‌ای از خود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نماینده آزاد باید از مسؤولان دولتی مطالبه‌گری کند و پاسخ بخواهد که مثلاً چرا با سیاست‌گذاری‌های غلط ارزی هزاران میلیارد تومان به کشور خسارت زدید و قدرت خرید مردم را کاهش دادید و در نهایت بخش زیادی از این پول‌ها به جیب عده‌ای خاص رفت.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که یکی از مخالفان اصلی شفافیت آرا، هیأت رئیسه مجلس است، مطرح کرد:کسی‌ که می‌گوید با شفافیت آرا به دلیل عدم رشد فکری مردم مخالف هستم، به شعور مردم توهین می‌کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار