کد خبر: ۴۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
دامغان - سومین همایش تکریم مجاهدان در غربت با حضور مهمانانی از کشورهای یمن، بحرین، نیجریه و همچنین مقامات لشگری و کشوری در دانشگاه دامغان به اتمام رسید.
به گزارش آرانیوز، همایش بزرگ مجاهدان در غربت غروب چهارشنبه با پیامی از سوی تولیت آستان قدس رضوی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور مهمانانی از کشورهای یمن، بحرین، نیجریه و ... به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد.

سردار سلامی، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین رهبر شیعیان بحرین، دختر شیخ زکزاکی و نماینده ایشان در ایران در زمره مهمانان این همایش بزرگ بودند که برای سومین بار در دامغان برگزار می‌شود.

پیام جهان اسلام، اتحاد و همدلی

جانشین فرمانده سپاه در این مراسم بابیان اینکه امروز دیگر آمریکا نمی‌تواند به دنبال ثروت مسلمانان باشد، گفت: امام امت(ره) روح فرهنگ مقاومت را در بین مسلمانان جهان حاکم کردند.

سردار حسین سلامی بیان کرد: دشمنان تمام توطئه‌های خود را به کار بستند تا در برابر این تفکر بایستند حال‌آنکه جز تحقیر و شکست چیزی نصیبشان نشده است.

وی بابیان اینکه پیام جهان اسلام، اتحاد و همدلی است، افزود: هر سرزمینی که در آن جهاد شکل گیرد، هرگز نمی‌میرد.

آل سعود روبه‌زوال

جانشین رهبر شیعیان بحرین نیز در این مراسم بابیان اینکه آل سعود روبه‌زوال است، گفت: سرکوب حرکت مقاومت و مجاهدان مسلمان آزادی‌خواه در نقاط مختلف دنیا نه‌تنها ما را نترسانده بلکه مقاومت‌های اسلامی را نیز تقویت کرده است.

شیخ عبدالله الدقاق بابیان اینکه اندیشه‌های اسلامی در عصر حاضر گسترش‌یافته است، تأکید داشت: این امر سبب توسعه اسلام در ملت‌ها می‌شود و این همان آرمان انقلاب اسلامی است.

وی بابیان اینکه اکنون آزادی خواهان کشورهای جهان امروز شناخت خوبی از اسلام پیدا کردند، افزود: این امر سبب شده تا هرروز بر تعداد اسلام خواهان در بین اندیشمندان غربی افزوده شود.

جانشین رهبر شیعیان بحرین در ادامه به مقوله توطئه‌های دشمنان نیز اشاره و تأکید داشت: آمریکا و عربستان با راه‌اندازی حرکت‌های تکفیری به دنبال نابود کردن عتبات عالیات بود اما به حمدالله وحدت بین مردم مسلمان نشان داد که این توطئه‌ها در نطفه خفه خواهند شد.

بیداری هویتی ملت یمن

دبیر کل جنبش مستقبل العداله یمن درباره بیداری هویتی این کشور گفت: اندیشه امام خمینی(ره) و همچنین خون شهیدان باعث شده تا امروز بیداری هویت مردم یمن شکل گیرد و ما این امر را مرهون انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام امت هستیم.

سید حسن علی العماد بابیان اینکه ملت یمن بیدار شده است، تأکید کرد: سالانه ۳۰ هزار کودک در این کشور جان می‌بازند و این آمار تنها آماری است که یونیسف به‌طور رسمی اعلام می‌کند که این امر بزرگ‌ترین فاجعه بشری از دیدگاه سازمان ملل محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز کشور یمن در چهارمین سال جنگ قرار دارد اما تسلیم نشده است، افزود: قیام امام خمینی (ره) و جان‌فشانی شهدای انقلاب عامل قوت گرفتن و بیدار شدن مردم یمن است.

دبیرکل جنبش مستقبل العداله یمن با تاکید بر اینکه پرچم امام زمان(عج) در این کشور به پا شده است، بیان داشت: بیداری مردم مسلمان، نابودی دشمنان را رقم می‌زند و لذا دشمنان سخت در پی انحراف این مسیر هستند.

تقدیر از مجاهدان در غربت

این همایش بخش‌های مختلفی نیز داشت که از جمله آن‌ها تقدیر از مجاهدان در غربت مانند شیخ زکزاکی بود، در همایش تقدیر از مجاهدان در غربت ۱۲۰ شخصیت و اندیشمندان ۲۸ کشور اسلامی شرکت کردند که به رسم یادبود از مجاهدت‌های آنها تقدیر شد.

بیان خاطرات زکیه زکزاکی دختر شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی و همچنین شعرخوانی توسط سید حمیدرضا برقعی از دیگر برنامه‌های مورد توجه این مراسم بود، همچنین برافراشته شدن پرچم رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) به این مراسم حال و هوای ویژه‌ای داد.

همخوانی گروه سرود آسمان آستان قدس رضوی و قرائت پیام تولیت آستان قدس رضوی و همچنین فرمانده سپاه در زمره بخش‌های تکریم مجاهدان در غربت بود که برای سومین بار در دامغان برگزار شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار