کد خبر: ۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
بجنورد- مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ هیئت مذهبی از استان در آیین سوگواری دهه پایانی صفر در مشهدالرضا (ع) حضور پیداکرده‌اند.

به گزارش آرانیوز، علی خادمی اظهار کرد: این تعداد هیئت مذهبی شامل ۱۷۰ هیئت مذهبی پیاده و ۳۳۰ هیئت مذهبی با کاروان‌های سواره برای شرکت در مراسم و آیین سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس عزیمت کرده‌اند.

خادمی افزود: بعدازظهر امروز چهارشنبه تمامی هیئت های مذهبی خراسان شمالی در مشهد مقدس از خیابان آیت الله بهجت به سمت حرم امام رضا (ع) دسته روی، سینه‌زنی و زنجیرزنی دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر از خراسان شمالی در قالب هیئت‌های پیاده و سواره برای عزاداری دهه آخر صفر اعزام شده اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر به‌طور پیاده از استان حرکت کرده‌اند و نیز تعدادی به‌صورت خودجوش در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مشهد به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: امسال ۸۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه در هیئت های مذهبی اعزامی به حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند.

خادمی بیان کرد: همچنین صبح چهارشنبه و فردا پنج شنبه در مرکز استان خراسان شمالی و سایر شهرستان ها مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شد.

وی گفت: آئین سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در بجنورد از محل مساجد، حسینه ها به سمت امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) و در سایر شهرستان ها از محل حسینه ها به طرف مساجد جامع و مصلی ها برگزار می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار