کد خبر: ۴۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
بیرجند-حرم منور رضوی این روزها میعادگاه عاشقان شده و پیر و جوان خود را به مشهد مقدس می رسانند.
به گزارش آرانیوز، عشق و ارادت مردم خراسان جنوبی به ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) از دیرباز جایگاه ویژه ای در تاریخ معنوی استان داشته است.

این روزها که بوی شهادت شاه توس می آید، سرچشمه های عشق به امام رضا(ع) از گوشه گوشه شهرستان های خراسان جنوبی جاری شده تا سیل ارادت شان به کیلومترها آن سوتر برسد...جایی که بهشت خدا در زمین است و ملکوتیان را به سجده واداشته است.

آری، رفتند و می روند تا شهادت امام مهربانی را در حرمش به سوگ بنشینند و با دخیل بر شبکه های پنجره فولاد دریچه دلشان را بگشایند.

می روند تا گام های پیاده شان را به صحن حرم رضوی برسانند. سختی های مسیر را به جان می خرند تا بگویند آتش عشق به ائمه اطهار خاموش نشدنی است.

لحظه ای را با زائران پیاده امام رضا(ع) هم کلام می شویم تا از عشق و دلدادگی هایشان برایمان بگویند.

داشته هایم فدای امام رضا(ع)

زهرا محمدی که با پای پیاده عازم مشهد مقدس شده است به خبرنگار مهر گفت: از باغچه با پای پیاده حرکت کردیم تا به حرم آقا امام رضا(ع) برسیم.

محمدی با بیان اینکه از امام رضا(ع) بسیار سپاسگزارم که لیاقت گام برداشتن در این مسیر را به من عطا کرده است، می افزاید: داشته هایم را فدای امام رضا(ع) می کنم.

وی ادامه می دهد: علی رغم تصور بسیاری از افراد جامعه که می گویند پیاده روی برای بانوان دشوار است، هیچ سختی در این راه وجود ندارد.

محمد حمیدی به عنوان دومین مخاطب مهر، بیان می کند: قریب به پنج سال می شود که با پای پیاده به زیارت حرم امام رضا(ع) می روم.

حمیدی ادامه می دهد: خوشبختانه از چند سال گذشته شاهد استقبال قشر جوان از کاروان های پیاده اربعین و امام رضا(ع) بوده ام که جای بسیار خوشحالی دارد.

وی با اشاره به حال و هوای حرم امام رضا(ع) در روز شهادت ایشان، بیان می کند: همه اقشار با همه لجهه ها در حرمش حضور پیدا می کنند و صحنه ای توصیف ناشدنی را پدید می آورند.

۱۵ سال عاشقی با پای پیاده

مدیرکاروان پیاده عاشقان حضرت مهدی(عج) هم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان می کند: امسال برای پانزدهمین سال کاروان پیاده را عازم مشهد مقدس کرده ام.

سید محمد حسینی می گوید: هیچ امری نمی تواند در راه زیارت امام رضا(ع) مانع باشد.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی عشق دیرینه ای به ائمه اطهار دارند، می افزاید: مردم این خطه کویری علی رغم محرومیت ها، بیشترین کمک در بازسازی عتبات عالیات را دارند.

حسینی با اشاره به برنامه های کاروان پیاده عاشقان حضرت مهدی(عج) بیان می کند: این کاروان از ۱۴ روز گذشته از بیرجند به سمت مشهد مقدس حرکت کرده است.

مدیرکاروان پیاده عاشقان حضرت مهدی(عج) می افزاید: ۴۰ نفر از اعضای حاضر در این کاروان بانوان و ۴۰ نفر آقایان هستند.

بنا به گفته حسینی، کاروان پیاده عاشقان حضرت مهدی(عج) تا بعد از شهادت حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور دارند.

 ۳۴۸۷ نفر با پای پیاده عازم مشهد شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در گفتگو با مهر بیان کرد: سه هزار و ۴۸۷ نفر در قالب  ۳۸ کاروان پیاده از استان برای زیارت امام رضا(ع) عازم شده اند.

حجت الاسلام احمد رضایی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ نفر از برادران اهل سنت در قالب دو کاروان به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به فلسفه پیاده روی امام رضا(ع) بیان کرد: فلسفه زیارت اماکن مقدسه به اول خلقت بر می گردد و سنتی است که حضرت آدم بنیان گذاری کرده است.

حجت الاسلام رضایی  بیان کرد: در روایات آمده است که امام صارق (ع) با پای پیاده  و حتی برهنه به زیارت امیر المومنین  می رفتند.

وی با بیان اینکه پیاده روی امام رضا(ع) سنت حسنه ای بوده که برکات زیادی دارد، اظهار کرد: این مراسم از اواخر دهه ۷۰ مرسوم شد.

باز هم پای عشق درمیان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس گزارش رسانه ها امروزه همزمان با شهادت امام رضا(ع) بیش از ۴۰۰ هزار نفر از سراسر کشور برای زیارت با پای پیاده به حرم مطهر رضوی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان پیاده، حرکتی مهم، فرهنگی و تاثیرگذار است، اظهار کرد: تاثیرگذاری این حرکت کمتر از دسته های عزاداری نیست.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در پیاده روی زیارت امام رضا(ع) شرکت می کنند، در درون و باطن متحول می شوند.

وی با اشاره به سختی های راه در پیاده روی بیان کرد: در روایات هم آمده است که هرچه رنج سفر بیشتر باشد از ثواب بالاتری برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه پیاده روی برای زیارت امام رضا(ع) کار عشق است، افزود: عشق به معشوق افراد را در این مسیر روانه مشهد می کند.

امروز جامعه به این باور رسیده که قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا(ع) در خراسان مانند گنجینه ای معنوی و ارزشمند بوده که باید با ترویج فرهنگ رضوی حفظ شود، پس زائران می روند تا بار  دیگر با این حرکت فرهنگی پیام ولایت را به جهانیان برسانند و خود قاصد سلام های بغض آلودشان باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار