کد خبر: ۴۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح مدیریت پسماند در تمام شهرستان های این استان ضرورت دارد.
به گزارش آرانیوز، رضا رجب زاده در کارگروه مدیریت پسماند خراسان شمالی، اظهار کرد: هر چند اجرای طرح مدیریت پسماند به شکل فراگیر در کشور دارای نواقصی هست اما به دلیل اهمیت بالای آن، این طرح باید اجرایی شود.

رجب زاده افزود: نباید از طرح مدیریت پسماند انتظار معجزه داشت چراکه قسمت پر چالش این طرح، عملیاتی شدن آن است که نیازمند همراهی دستگاه های اجرایی متولی هستیم.

وی از دستگاه های اجرایی متولی در امر مدیریت پسماند خواست تا موضوع تفکیک پسماند و زباله ها را به بخش خصوصی مشروط بر دفن اصولی و بهداشتی آن واگذار کنند تا شهرداری تنها بحث نظارت ها را پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: انتقال کارخانه پسماند، دفن بهداشتی و ادامه مراحل کار واگذاری دفن گاه به پیمانکار هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

رجب زاده بیان کرد: هر چند موضوع پسماند در این استان هنوز به معضل شهری تبدیل نشده اما با توجه به گسترش شهرها و افزایش حجم زباله ها باید اقدامات لازم به خصوص از سوی شهرداری ها با همکاری سازمان پسماند استان انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم جدی گرفته شدن طرح تفکیک زباله از سوی دستگاه های اجرایی، مدارس و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت:این موضوع باید با فرهنگ سازی در قالب ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه نهادینه شود.

گفتنی است، بررسی چالش ها، نقاط ضعف و قوت وضعیت پسماند شهرستان شیروان، اخذ مشاور ذی صلاح برای انجام مطالعات طرح پسماند و ارائه گزارش از آخرین اقدامات احداث دفن گاه بجنورد به عنوان دستور کارهای این جلسه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار