کد خبر: ۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
روحانی:
رییس جمهوری گفت: زمانی که در نیویورک بودم رهبران چهار کشور بزرگ آمدند ، واسطه شدند که با رییس جمهوری آمریکا ملاقات کنم. این موضوع واسطه نمی خواهد. ما برای حرف زدن مشکلی نداریم به شرطی که طرف ما برای حرف، قول و عهد خودش ارزش قائل باشد.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی خطاب به آمریکایی ها اظهار داشت: شما به تعهدات خود عمل کنید آنگاه صحبت خواهیم کرد، ما برای حرف زدن مشکل نداریم، طرف ما اگر طرفی باشد که برای حرف و قول و عهد و پیمان خود ارزش قائل باشد حرف زدن که مشکل ندارد.

رییس جمهوری افزود: امروز خوشبختانه در این ماجرا و تخلف اخیر آمریکا، این کشور از همیشه منزوی تر است. شما ببینید چند کشور هستند که از کار اقدام آمریکا حمایت می‌کنند و آنهایی که مخالفت می کنند چه میزان هستند.

وی اظهار داشت: ما در بخش سیاسی، افکار عمومی و حقوقی موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آوردیم؛ این اقدام ساده نیست که امریکا بر روی حرفی بایستد و کل اتحادیه اروپا در مقابل آن مقاومت کند. این یعنی پیروزی دیپلماسی و سیاست خارجی.

رییس جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند ما در برجام که مذاکره کردیم و به نتیجه رسیدیم ، موفقیت بزرگی بود ولی امریکایی‌ها این موفقیت‌ها را از بین بردند، خیر اینطور نیست، این تفسیر اشتباه است. ما این موفقیت را حداقل از لحاظ سیاسی امروز داریم، همانطور که در برجام اکثریت قاطع کشورهای دنیا به غیر از ۲ – 3 کشور همه موافق و حامی بودند، امروز هم همه کشورهای دنیا به استثنای چند کشور در برابر آمریکا هستند و درکنار ایران هستند این موفقیت دیپلماسی ماست.

**رسانه ها با صدای بلند موفقیت ایران را اعلام کنند
روحانی افزود: شما در سازمان ملل دیدید که استقبال افکار عمومی دنیا از سخنان مسئولان ایرانی چه میزان بود و از مسئولین کاخ سفید چه مقدار بود؛ شما دیدید شورای امنیتی که تشکیل داده بودند تا آخرین میخ را بر تابوت برجام بزنند چگونه شورای امنیت تبدیل شد به جمع حامیان برجام، این درست نقطه مقابل است.

وی تاکید کرد: پس ما از لحاظ سیاسی موفقیم، از لحاظ سیاسی پیروزیم. رسانه ها و صدا و سیمای ما باید این موفقیت را با صدای رسا اعلام کنند.

** وزارت اقتصادی نوک پیکان استقامت
رییس جمهوری گفت: در میان بخش های اقتصادی ، وزارت اقتصاد نوک پیکان استقامت و حمله در برابر توطئه‌های آمریکاست.

روحانی با تقدیر از مردم برای حضور در مراسم 13 آبان و شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: امروز اقتصاد در خط مقدم مبارزه است، در میان بخش های اقتصادی وزارت اقتصاد نوک پیکان استقامت و حمله در برابر توطئه‌های آمریکاست.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیران اقتصادی در این جلسه، افزود: همه این موارد در نقش خود امروز وظایف سخت تر و سنگین تری را بر دوش دارند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما در شرایطی هستیم که بازار بورس و فرابورس ما امروز نقشه بسیار خوب و سازنده ای داشته است؛ این حرف درست است که ما بخشی از مسئولیت بانکها را باید به تدریج به بازار سرمایه منتقل کنیم.

روحانی افزود: بازار سرمایه ما این توان را بر عهده دارد تا بخشی از نیازمندی ها و تجهیز منابع مالی کشور را برعهده بگیرد؛ امروز بار تبادل را عمدتاً بر دوش دارد اما می‌تواند بار سرمایه‌گذاری و تولید آینده را هم بر دوش بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت تلاش کرد تا اوراق در جامعه جایگاه مطمئنی پیدا کند و این کار بازار سرمایه را هم تسهیل می کند؛ من چند بار در دولت تاکید کردم که چه در سود اوراق و چه در بازپرداخت حتی یک روز تاخیر جایز نیست.

رییس جمهوری اضافه کرد: مردم باید بدانند قولی که دولت به آنها داده است پای قول خود ایستاده است؛ یک بخش از سرمایه اعتماد که ما می‌گوییم در همین موضوع است؛ البته موضوع اعتماد بسیار گسترده است.

روحانی با بیان این که ما باید بتوانیم از این فرصت بسیار مناسب و خوبی که در بازار سرمایه ایجاد شده بهره‌برداری و استفاده بیشتری بکنیم، تاکید کرد: در این شرایط البته خود تحریم هم یک مقدار به بازار سرمایه کمک کرده است.

وی یادآور شد: تحریم باعث شده است که قیمت ارز افزایش پیدا کند و به ارقام بازار سرمایه کمک کرده است اما در عین حال مسئولیت سنگینی هم در حال حاضر بازار سرمایه بر دوش دارد و می‌تواند در شرایط تحریم نقش بسیار خوبی را ایفا کند و همان مقداری که بانک ها ممکن است دست و پای آنها بسته شود، دست بازار سرمایه بازتر خواهد بود که انشالله فعال‌تر خواهد شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار