کد خبر: ۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان روند توسعه شرق استان هرمزگان را عامل موثری در توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: شرق استان در توسعه کشور ایفای نقش می کند.
فریدون همتی صبح جمعه در مراسم افتتاحیه فاز دوم آب شیرین کن سیریک با این عنوان که با توسعه ای که شرق استان دارد،می تواند در آینده ای نزدیک به عنوان یکی از عاملان توسعه کشور مطرح شود بیان کرد :توسعه شرق استان زمینه ای فراهم آورده که تا امروز در برنامه های کلان اقتصادی کشور بکار گرفته شود.

همتی با اشاره به موارد توسعه شرق استان اضافه کرد: ایجاد پرژه ای مهم مانند جاده ساحلی که مسیر آن در کنار ساحل از اهواز شروع و تا چابهار ادامه دارد و همچنین به زودی ایجاد پالایشگاه در جاسک همه این پروژه ها منجر به تحرک شرق استان خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد : از دیگر پروژه های در دست اقدام برای شرق استان پایانه نفتی صادراتی حدود ۱۰۰هزار بشکه ای با خط انتقال نفت از سمت بوشهر، با سرمایه گزاری نزدیک به ۲و نیم میلیون دولار و نیروگاهی در جاسک با سرمایه‌گذاری ۱و نیم میلیون دلاری در شرق استان صورت می گیرد.

وی با بیان این عنوان که طولی نمی کشد که شرق استان آباد خواهد شد اظهارداشت: با رونق گرفتن منطقه آزاد جاسک که یقین تاثیری به کل شرق استان دارد مسلما اساس یک توسعه پایدار ایجاد می شود.

وی به دیگر پروژه ها و طرح های جانما شده در منطقه شرق اشاره ای کرد و افزود : ۲واحد پالیشگاه نفت سنگین در دست است که پیمانکار آن ستاد فرمان امام است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: ۲ برابر نرم جمعیت آب تولید می شود و با وجود اینکه دولت هر لیتر متر مکعب ۳ هزار و شصد تومان می خرد و به شما مصرف کنندگان هر لیتر متر مکعب ۹۰۰تومان می فروشد پس نیاز به صرفه جویی است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این آب شیرین کن دیگر مردم سیریک از آب شرب خیالشان راحت شد تصریح کرد : سال ۹۶ بارش خوبی نداشتیم و سال آبی خوبی نداشتیم ولی تلاش خوبی که دستگاها داشتند توانستند مشکلات را به حداقل برسانند و همین باعث شد که تنش آبی در استان نداشته باشیم.

همتی اضافه کرد: دو آب شیرین کن مهم در استان در دست اقدام است،که هرمزگان با برنامه ریزی دراز مدت برای آب شرب و آب کشاورزی دچار مشکل نمی شود و آرام آرام در اکثر مناطق آب شیرین کن احداث می کنیم.

وی به برنامه های ذخیره سازی آب در منطقه پرداخت و بیان کرد : برای ذخیره سازی آب حدود۲۰۰پرژه آبخیزداری دنبال می کنیم ، که ۱۳۰ از این پروژه ها شروع و در دست اجرا است.

وی وجود سدها در منطقه نیز عامل توسعه منطقه دانست و گفت : در شرق استان سد گابریل، سد جغین و سد جاسک عامل رشد منطقه خواهد بود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تا پایان سال در برابر تحریم ها مقاومت کنیم تمام دشمنان ما سر فرود می آورند گفت : باید در مقابل تحریم ها بایستیم و نگذاریم دشمنان به واسطه تحریم ها بر ما غلبه کنند.

وی همچنین تاکید داشت بر اینکه مردم معرف ظرفیت های گردشگری شهرستان خود باشید تصریح کرد : از ظرفیت گردشگری استفاده کنیم و انتظار داریم ظرفیتهای گردشگری خود را به دنیا معرفی کنید.

وی با بیان اینکه دیر نخواهد شد که استان در توسعه با برند بین المللی قرارخواهد گرفت افزود:سیریک و جاسک در معرض توسعه قرار دارند.

وی با اشاره به سرمایگذاری های کوچک در منطقه عنوان و تاکید کرد :فراموش نکنید که با تشکیل تعاونی و بهره بری از علم و دانش روز می شود در هر ۲هکتار یک شغل در پرورش میگو ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری ظرفیتها در این منطقه مانده که شناسایی نشده است افزود: خیلی از مردم کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس بومی این منطقه هستند که می توانند به توسعه سواحل مکران کمک کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار