کد خبر: ۴۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اعلام کرد؛
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: فراوان ترین پرونده های تخلفات ارجاع شده به تعزیرات حکومتی استان مرکزی را عدم درج قیمت کالا به خود اختصاص داده است.
سلیمان رزاقی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در اراک به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: طی ۷ ماه امسال فراوان‌ترین تخلفات که به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده، شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور فروش، کم فروشی و تقلب است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی مرجع بازرسی و یک دستگاه نظارتی نیست بلکه مرجع رسیدگی به پرونده های ارجاعی ازسوی دستگاه های نظارتی و بازرسی است، افزود: طی هفت ماهه سال جاری کل ورودی پرونده‌های به تعزیرات حکومتی استان مرکزی، ۴۳۶۸ فقره است که تا کنون از این رقم پرونده ها، ۴۳۶۰ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده، بیشترین پرونده ها به میزان ۲۸۲۸ فقره مربوط به حوزه کالا و خدمات است که از این رقم نیز دو هزار و ۸۲۵ فقره پرونده مختومه شده است.

رزاقی خاطرنشان کرد: پرونده های مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان طی ۷ ماهه سال جاری، یک هزار و ۶۹ فقره ثبت شده که تمامی پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند و مختومه شده است.

 وی تصریح کرد: ورودی پرونده های قاچاق کالا به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی، طی هفت ماهه سال جاری ۴۷۱ فقره بوده و ۴۶ فقره مانده از سال گذشته اضافه شده که جمع آن ۵۱۷ فقره است که از این تعداد ۴۶۶ فقره در شعب رسیدگی و مختومه شده و هم اکنون ۵۱ فقره باقی مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه پرونده های کالا و خدمات و پرونده های درمانی، دارویی بهداشتی افزایش ورودی و در پرونده های کالای قاچاق و ارز کاهش ورودی ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد پرونده های اجرای احکام به عنوان پرونده‌های قطعیت یافته اظهار داشت: کل پرونده‌های اجرای احکام ۳۶۰۸ فقره ثبت شده که از این رقم پرونده، ۱۰۵ فقره مربوط به سال گذشته است و از این تعداد پرونده ۳۵۰۴ فقره مختومه شده و هم اکنون ۱۰۴ فقره باقی مانده است.

رزاقی کل وصولی ها را طی ۷ ماهه سال جاری، ۳۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به پرونده های کالای قاچاق، ۴۵۰ میلیون تومان مربوط به کالا و خدمات و ۷۹ میلیون تومان هم مربوط به پرونده های بهداشت، دارو و درمان است.

وی بیشترین تخلفات صنفی را هم مربوط به خوار و بار فروشی ها، نانوایی ها، میوه و تره بار، پوشاک و آرایشگاه های زنانه عنوان کرد و افزود: ۳۶ نفر به علت عدم پرداخت جزای نقدی در زندان به سر می‌برند که از این تعداد ۱۷ نفر در زندان استان مرکزی و ۱۹ نفر بقیه در زندان دیگر استان های کشور تحمل حبس می کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار