کد خبر: ۴۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
فرماندار ویژه تنکابن:
فرماندار ویژه تنکابن گفت: با توجه به امکانات موجود ساماندهی رودخانه های غرب استان بیش از دو سال طول می کشد.
سید امیرحسینی جو ظهر شنبه درنشست مسئولان استان در استانداری با اشاره به خسارت فراوان سیل گفت: در کمترین ساعت خدمات اولیه به مردم ارائه شد.

وی بر لزوم توجه به آبخیزداری برای پیشگیری از سیل تاکید کرد و افزود: تامین اعتبار در حوزه آبخیزداری در رودخانه های غرب استان نیاز فوری و ضروری است و باید به این مقوله حیاتی توجه شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و ۲۷ واحد مسکونی نیز ۱۰۰ درصد تخریب شد، خواستار توجه و پیشگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها شد.

حسینی جو با اشاره به خسارت ناشی از سیل به بخش کشاورزی گفت: این درحالی است که اقتصاد کشاورزی تنکابن به دلیل سیل و خسارت های ناشی از برف سال های قبل دچار نگرانی اساسی شده است.

فرماندار ویژه تنکابن ادامه داد: باید از عزم ملی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی شهرستان تنکابن بهره گیری شود و تا نگرانی های فراروی کشاورزان حل شود.

وی با اشاره به حجم مصالح و آورده های رودخانه ها براثر سیل گفت: با امکانات و دستگاه های موجود آورده های رودخانه ها تا دو سال آینده نیز ساماندهی نمی شود و باید از آورده رودخانه برای دیواره سازی ایجاد شود.

حسینی جو با اظهار اینکه خطری که سیلاب آتی تنکابن را تهدید می کند در حوزه دو هزار و سه هزار خواهد بود ادامه داد: آب شدن آبرفت های بالادست سبب می شود تا در آینده با چالش بزرگی مواجه شویم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار