کد خبر: ۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی گسترده واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی خواستار واگذاری این واحدها به آموزش و پرورش شد و تأکید کرد: این مهم نیاز به رأی مجلس ندارد.
به گزارش آرانیوز، اسدالله عباسی با اشاره به تعطیلی گسترده واحدهای دانشگاهی علمی و کاربردی، اظهار کرد: این دانشگاه‌ها در اجرای مصوبه شورای عالی اداری و به خاطر دولتی بودن این واحدها تعطیل شده است لذا باید از این ظرفیت ساختمانی و بناهای این دانشگاه برای نیازهای دیگر دانشگاه‌ها استفاده کرد.
 
برخی از این واحدهای دانشگاهی به علت کیفیت پایین آموزشی حکم تعطیلی گرفتند
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازگشایی این دانشگاه‌‎ها در ابتدا مورد نیاز و ضرورت مناطق احداث شده بوده ولی امروز بسیاری از واحدهای دانشگاهی خالی مانده و بلااستفاده است بنابراین تغییر کاربری این واحدهای آموزش عالی بهترین تصمیمی است که در خصوص این واحدها می‌توان اتخاذ کرد.

عباسی تعداد واحدهای تعطیل شده دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور را با استناد به آمارهای اعلامی از سوی مسئولان این دانشگاه بیش از 600 واحد عنوان و اضافه کرد: بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی حتی برخی از این واحدهای دانشگاهی به علت کیفیت پایین آموزشی حکم تعطیلی گرفتند.

وی با بیان اینکه با کاهش تعداد دانشجویان و به علت مقرون به صرفه نبودن واحدهای دانشگاهی ادامه کار این واحدها برای وزارت علوم به صرفه نیست، افزود: امکان استفاده از این واحدها برای امور پژوهشی و حتی واگذاری آن به آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

واگذاری واحدهای دانشگاهی به آموزش و پرورش نیاز به مصوبه مجلس ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه واگذاری واحدهای دانشگاهی به آموزش و پرورش، اقدام سابقه‌دار و مرسومی است که نیاز به مصوبه مجلس ندارد، گفت: دولت می‌تواند با طی تشریفات اداری این اقدام را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تصریح کرد: در تعطیلی واحدهای آموزشی باید جلوی هدر رفت منابع را گرفت و اجازه تلف شدن منابع را گرفت.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار