کد خبر: ۴۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه نشستی با حضور نمایندگان و فراکسیون‌ها و بین نمایندگان برای بررسی عملکرد یک وزیر انجام می‌شود، کار بسیار درست و صحیحی بوده است اما زمانی‌که این موضوع به لابی‌گری و مسایل دیگر ختم شود موجب از بین رفتن اعتماد عمومی جامعه می‌شود.
به گزارش آرانیوز، روز شنبه پنجم آبان جلسه رای اعتماد ۴ وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که هر ۴ وزیر توانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند و بهارستانی‌ها در این جلسه دولت را همراهی کردند. این موضوع موجب واکنش‌های بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان قرار گرفت، چراکه معتقد هستند که ابهامات فراوانی به کار نمایندگان و مجلس در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت وارد است و نمایندگان نباید وارد بازی‌های سیاسی شده و با لابی‌گری متاسفانه در عزل و نصب‌های مدیران و وزرای دولت دخالت پیدا و پنهان کنند.

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی که در مجلس انجام شد، اظهار کرد: رای اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی دولت که سه نفر از آنها حدود ۲۰۰ رای آوردند به صورت فشرده برگزار شد، اما آن‌طور که در خبرها دیدیم این جلسه و رای آوردن وزرای پیشنهادی دولت مورد رضایت مردم نبود؛ به این جهت که برداشت جامعه این بود که وزرایی که مطرح شدند در سطح وزارت نبوده و قبلا امتحان خود را پس داده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه وزیری که رای آورد انتقادهای زیادی به نوع عملکردشان در وزارتخانه‌ مذکور بود، لذا دولت باید افراد مناسبی را برای وزارتخانه‌های بدون وزیر انتخاب می‌کرد، تا هم شاهد تغییر و تحول جدی در این وزارتخانه‌ها باشیم و هم اینکه اعتماد مردم به مجلس بیشتر شود.



این عضو فراکسیون ولایی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد، این است که در جلسه رای اعتماد که در مجلس برگزار می‌شود، نشست، لابی‌گری و گفتگوهای زیادی بین نمایندگان، فراکسیون‌ها و حتی وزرا برگزار می‌شود، حتی گاهی اوقات دعوت هم از سوی برخی مراجع رسمی صورت می‌گیرد تا با نماینده‌ها در این خصوص رایزنی شود، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که وزرا زمانی‌که در همان ابتدا معرفی شدند، پیش‌بینی شده بود که شاید یکی از این چهار نفر رای بیاورند اما در نهایت دیدیم که هر چهار وزیر پیشنهادی رای اعتماد گرفتند.
 
وی تاکید کرد: اینکه نشستی با حضور نمایندگان و فراکسیون‌ها و بین نمایندگان برای بررسی عملکرد یک وزیر انجام می‌شود کار بسیار درست و صحیحی است اما زمانی‌که این موضوع به لابی‌گری و مسایل دیگر ختم شود موجب از بین رفتن اعتماد عمومی جامعه می‌شود و برخی از نمایندگان باید در این خصوص دقت لازم و کافی داشته باشند. مردم انتظار دارند وقتی به نماینگان رای می‌دهند آنها حافظ منافع رای مردم بوده و وزیری را بدون لابی‌گری انتخاب کنند که کارآمد بوده و از مشکلات مردم بکاهد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: انصافا مجلس شورای اسلامی، سعی می‌کند مسایل را دقیق بررسی کند و تصمیمات لازم را بگیرد، اما نباید اجازه دهد تا لابی‌گری صورت بگیرد؛ بنده شنیده‌ام که ۹۰ نفر از نمایندگان به شام آقای شریعتمداری دعوت شده‌اند که این کار صحیحی نیست. ما در فراکسیون ولایی سعی کردیم در کار خودمان بسیار دقت کنیم و نشست‌هایی را هم در داخل مجلس برگزار و انتقادهای خودمان را هم مطرح کردیم، اما خوب در نهایت کار رای کل نمایندگان مجلس مورد خطاب است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار