کد خبر: ۴۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
سونامی استعفا! این اتفاقی بود که روز گذشته در فدراسیون کشتی افتاد تا ورزش ملی ایران یکی از پر خبرترین روزهای خود را سپری کند.
به گزارش آرانیوز، پس از ناکامی بزرگ تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2018 بوداپست، انتظار می‌رفت که تغییراتی در بخش مدیریتی و فنی کشتی شکل گیرد اما تغییراتی که شبیه به سیل خروشان است، فدراسیون را درنوردید. رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که هفته پیش و از بوداپست، در نامه‌ای به رئیس جمهوری به شرایط بغرنج تیم‌های ملی کشتی ایران در راه اعزام به مسابقات جهانی اشاره کرد و رفع مشکلات را منوط به حمایت از این رشته و تدارکات مناسب و حضور در تورنمنت‌های مختلف دانست، چند روز پس از بازگشت به کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد. او روز گذشته با ارسال نامه‌ای بلند بالا به اعضای مجمع عمومی فدراسیون، دلایل استعفایش را توضیح داد.

خادم در این نامه تأکید کرده اسفندماه سال گذشته که استعفا داد قصدی برای بازگشت نداشت اما محبت و وفاداری اعضای مجمع و رؤسای هیأت‌های استانی او را مجبور به بازگشت کرد. او مصرانه معتقد است که تدارکات و ابزار باید برای موفقیت کشتی فراهم شود در غیر این صورت، کار به جایی می‌کشد که حتی باید نگران رقابت کشتی‌گیران مطرح‌مان با حریفان پاکستانی باشیم.
او در بخشی از این نامه به «فقر» و «مظلومیت» خانواده کشتی اشاره کرده و دلیل اصلی استعفایش را شرح داده است: «تلاش کردم آنهایی که رجالند و بالانشین، این مظلومیت را بفهمند اما دیگر از سن و سال و سابقه محدود من در کشتی گذشته است که به دنبال ثابت کردن چیزی باشم. همان طور که از ابتدای حضورم در کشتی گفته‌ام، معتقد هستم در پذیرش مسئولیت‌های عمومی، باید تا جایی به فعالیت خود ادامه داد که بتوانی آنچه را بدان اعتقاد داری، انجام دهی. اینکه بخواهی هر روز از مقامی عالی رتبه، طلب حق و حقوق ورزش ملی‌ات را داشته باشی و بعد بنا به سنت سیاسیون، پاسخی جز «سکوت» یا «همین است که هست» دریافت نکنی، تا یک جایی معنی دارد اما ادامه‌اش اصلاً خوشایند نیست.»

خادم اشاره کرده که کشتی مدت‌هاست مجبور است برخی از خواسته‌هایش را از مقامات عالیرتبه مملکتی دنبال کند. وزارت ورزش سقف دریافت، اختیارات و توان اجرایی محدودی دارد که نمی‌تواند پاسخگوی همه مسائل کشتی باشد و این وزارتخانه در 7 ماه گذشته، چند نوبت در مواقع سخت، در کنار کشتی ایستاد و این همراهی ارزشمند بود. او در آخر خواسته در «سکوت» و در فضایی «آرام» کناره‌گیری کند و هر چه سریع‌تر مجمع انتخاباتی کشتی برگزار شود.

پس از استعفای رسول خادم، سونامی به راه افتاد. اعضای شورای فنی کشتی آزاد، حمید بنی تمیم نایب رئیس و رضا لایق دبیر فدراسیون، مریم منظمی نایب رئیس بانوان، علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و احد پازاج مدیر فنی این تیم از سمت خود استعفا دادند. باید دید این بار وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع فدراسیون کشتی، چه تصمیمی می‌گیرند. البته خادم دیروز نامه‌ای هم به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نوشت و ضمن آرزوی موفقیت برای او، درخواست کرد مقدمات مجمع انتخاباتی فدراسیون را مهیا کند.

گفتنی است محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از انتشار نامه استعفای خادم به ایسنا گفته بود: «نتایج ضعیف اخیر کشتی زنگ خطری است و نشان می‌دهد یک جای کار اشکال و نیاز به تغییرات دارد. البته این تغییرات، به معنای تغییر مدیریت نیست و به نظرم تغییر در مدیریت کشتی کار درستی نیست.» 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار