کد خبر: ۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه سازمان های بین المللی قابل اعتماد نیستند، گفت: دبیر اجراییFATF به صراحت گفته است که هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب امروز نمازجمعه تهران، طی سخنانی در جمع نمازگزاران، با اشاره به دشمنی های امریکا با ملت ایران اظهار داشت: ملت ایران 40 سال پیش، دزدانی را با خفت از کشور بیرون کردند و امروز باید مراقب باشیم که جهان استکبار می‌خواهد با استفاده از برخی قوانین بین المللی، دوباره وارد شود. نباید بگذاریم دزدهایی که با سیلی ملت بیرون شدند، از پنجره این قوانین مجدد وارد شوند.

وی در همین رابطه به موضوع FATF اشاره کرد و افزود: این لایحه برای تصویب نهایی باید در شورای نگهبان نیز تصویب شود و درصورت رد شدن آن در شورای نگهبان، اگر نمایندگان مجلس قانع نشدند، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود. بنابراین نباید این این قصه را تمام شده بدانیم.

خاتمی با بیان اینکه موافقین و مخالفین نباید با این موضوع با عصبانیت برخورد کنند، گفت: این درست نیست که یک طرف به موافقین، انگ خائن بزند و طرف دیگر به مخالفین بگوید شما کشور و مشکلات کشور را نمی‌شناسید. با عصبانیت نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه این لایحه نیز مانند سایر لوایح، مسیر قانونی خود را طی می‌کند، افزود: با طوفانی کردن فضای کشور، کاری از پیش نمی‌رود.

خاتمی با بیان اینکه سازمان های بین المللی قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: دبیر اجراییFATF به صراحت گفته است که هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست. حالا که تضمینی نیست، آیا باید این طناب دار را به گردن خود بیندازیم و خود را خفه کنیم؟
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار