کد خبر: ۴۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی کارکنان گمرک و همچنین مالکان خودروهایی که غیرقانونی وارد شده، در پرونده قاچاق خودرو تحت تعقیب هستند.
به گزارش آرانیوز؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت:کارهای خوبی توسط استاندار هرمزگان در حال پیگیری است و موفقیت‌های خوبی هم در این مدت داشته و امیدوارم با هماهنگی همه دستگاه‌ها آنچه امروز به نفع کشور و مردم است به‌خصوص در این شرایط در جهت مسائل مربوط به اشتغال، تولید داخلی، توسعه استان هرمزگان و رفاه مردم توفیقات بیشتری حاصل شود.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از وظایف مهم سیستم امنیتی، اطلاعاتی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی مقابله با هر نوع فساد و امر خلاف قانون است، مردم در این رابطه مثل همیشه باید همکاری کنند، امروز دشمن می‌خواهد که معیشت مردم را تحت‌ فشار قرار دهد و بر عکس ما باید کاری کنیم که مردم در رفاه بیشتری باشند و بنابراین پرونده‌های مختلفی در این خصوص تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز توصیه‌هایی به دستگاه قضایی استان کرده ایم که پرونده‌ها سریعاً رسیدگی شود، اضافه کرد: هر کس اتهامش روشن و جرمش در دادگاه مشخص شد سریعاً احکام در خصوص این افراد اجرا شود و اگر مواردی باشد که ضرورت داشته باشد برای بازدارندگی بیشتر احکام علنی اجرا شود این اتفاق با هماهنگی استانداری و شورای تأمین استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه تأکید شد از همه ظرفیت‌ها و کمک مردم برای مقابله با فساد، قاچاق و مبارزه با کسانی که در نظام اقتصادی و ارزی ما اخلال می‌کنند، استفاده شود، بیان داشت: پرونده‌هایی در خصوص تخلفاتی که در گمرک صورت گرفته در دست داریم که برخی از آن‌ها احکامشان هم صادر شده است، اکنون نیز پرونده‌هایی در دست بررسی وجود دارد، برخی پرونده‌های استان هرمزگان در دادگاه‌های ویژه‌ای که اخیراً تشکیل شده در تهران رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در خصوص مسئله ورود غیرقانونی خودروها پرونده‌هایی تشکیل شده است، ادامه داد: در این زمینه برخی عناصر گمرک و همچنین مالکین این خودروها تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این پرونده‌ها در حال رسیدگی هستند.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمان و مقید به احکام دینی هستیم و باید از هر چیزی که موجب زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و ملی شود اجتناب کنیم، ابراز کرد: سخنان دادستان کل کشور در خصوص عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز در همین راستا بوده است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت بازداشت فعالان زیست‌محیطی بیان کرد: هنوز پرونده این افراد به دادگاه نرفته اما در شرف رفتن به دادگاه است و نه‌ فقط در این خصوص بلکه نسبت به همه پرونده‌ها تأکید می‌کنیم که قضات هر چه سریع‌تر پرونده‌ها را تکمیل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار