کد خبر: ۴۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: استراتژی و راهبرد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی داخل مرز کشور باید پذیرایی از زائران در ایام برگشت از پیاده‌روی اربعین حسینی باشد.
به گزارش آرانیوز(حوزه چذابه و شلمچه)نوشاد نوشادی اظهار داشت: اربعین حسینی امروز به یک گفتمان دینی تبدیل شده که این گفتمان باعث هم‌گرایی و وحدت بین امت اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین کمر دشمنان انقلاب اسلامی را خم کرده است و این همایش عظیم و بی‌بدیل جهانی فرصتی مناسب برای تبلیغ دین و تبیین فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی است که باید هرسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و همراه با شور و شعور حسینی برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه اکثر شهدای مدافع حرم از شرکت‌کنندگان پیاده‌روی اربعین بوده‌اند خاطرنشان کرد: خروجی پیاده روی اربعین باید تربیت مدافعان حرم و تقویت روح مقاومت و حریت باشد.

لزوم احترام به آداب و رسوم مردم عراق​

نوشادی ادامه داد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی داخل مرز کشور باید در ایام برگشت زائرین در راستای پذیرایی و استقبال از شرکت‌کنندگان پیاده‌روی اربعین آمادگی کامل و اهتمام داشته و هیئت‌های مذهبی به این مهم توجه ویژه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رهنمودهای ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص محتوابخشی به مراسم و مجالس دهه آخر صفر و اربعین حسینی، از هیئت‌های مذهبی خواست تا نسبت به تبلیغ اسلام عاشورایی و تبیین فرهنگ عاشورا و ترویج نهضت حسینی با رعایت بایدها و نبایدها به این مهم اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

ایجاد ۱۵۰۰ موکب در عراق

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور توجه به نکات بهداشتی فرهنگی امنیتی و ایمنی و احترام به آداب و رسوم مردم عراق و نایب‌الزیاره شدن برای شهدا و جانبازان عزیز و ترویج فرهنگ شهادت طلبی را خواستار شد.

نوشادی گفت: طبق پیش بینی مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد مرکزی اربعین نزدیک به هزار و ۵۰۰ موکب شناسنامه‌دار از ایران در مرزهای کشور و حد فاصل نجف تا کربلا و دیگر شهرهای مذهبی و مقدس کشور عراق مستقر می‌شوند و امسال جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر از ایران اسلامی در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار