کد خبر: ۴۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه نان یکی از ملزومات سفره هر فردی در جامعه است و همه از آن استفاده می کنند به نوعی سلامت مردم در دست خبازان است.
 حسین فیروزی  در جلسه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان، اظهارداشت: خوشبختانه عدم انطباق استانداردهای مورد نیاز نان در استان کردستان روز به روز در حال کم شدن است و انتظار می رود خبازان در تولید نان با کیفیت تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تولید نان نباید بیش از یک درصد نمک استفاده کرد، افزود: تمامی خبازی های استان کردستان باید محصولات خود را بدون مواد افزودنی به مردم عرضه کنند و از نمک که به عنوان یک سم سفید شناخته می شود در پخت نان بیش از حد مجاز استفاده نکنند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: موضوع آموزش کارگران خبازی ها باید در دستور کار اتحادیه خبازان قرار گیرد تا با توجه به اینکه کیفیت آرد مورد استفاده در استان کردستان روز به روز بیشتر می شود، کیفیت نان تولیدی نیز روز به روز بیشتر شود.

فیروزی یادآور شد: تکنولوژی و دستگاه های موجود در بسیاری از خبازی های استان امروز دیگر از رده خارج شده است و امیدواریم اتحادیه خبازان برای نوسازی تجهیزات خبازی های استان برنامه های مناسبی را تدوین کند.

وی به افزایش قیمت نان اشاره کرد و بیان کرد: دولت برای افزایش نرخ نان ۱۰ درصد مجوز داده بود که امروز با توجه به رایزنی ها و بحث های کارشناسی شده این نرخ در استان کردستان به طور میانگین ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه مصرف نان در حاشیه شهرها و روستاها بسیار پر مصرف است و افزایش قیمت بیش از حد آن می تواند اثرات منفی و بار روانی بر جامعه ایجاد کند، نیاز است در خصوص چگونگی نحوه افزایش نرخ نان و بالا رفتن کیفیت آن به مردم توضیحات مناسب داده شود.

فیروزی اظهارداشت: برای رعایت حال مردمی که امروز وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند انتظار می رود با توجه به افزایش نرخ نان، کیفیت آن نیز به تناوب بالا برود تا کسی در این خصوص اعتراضی نداشته باشد.

گفتنی است بر اساس مصوبه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان قیمت نان با افزایش ۲۲ درصدی مواجه شد و قیمت هر چانه لواش ۱۶۵ گرمی از ۱۶۵ تومان به ۲۰۰ تومان و قیمت هر قرص نان سنگک ۴۵۰ گرمی از ۵۵۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش یافت که نسبت به قیمت های گذشته آن با افزایش میانگین ۲۲ درصدی روبه رو شده است.

همچنین بر اساس مصوبه این کارگروه قیمت هر چانه بربری ۴۵۰ گرمی ۶۵۰ تومان و هر کیلو سنگک ماشینی هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که از روز ۲۵ مهر ماه سال جاری در تمامی خبازی های سطح استان کردستان این قیمت ها به اجرا در خواهد آمد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار