کد خبر: ۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
رئیس جمعیت هلال احمر:
رئیس جمعیت هلال احمر شمار پایگاه های امدادی جاده ای، کوهستانی و دریا در کشور را ۵۵۷ پایگاه اعلام کرد و گفت: این درحالی که در مجموع به ۱۴۰۰ پایگاه نیاز است.
علی اصغر پیوندی صبح سه شنبه در حاشیه افتتاح پایگاه های امدادی در آمل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق استاندارد باید ۱۴۰۰ پایگاه امدادی داشته باشیم گفت: باید به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی داشته باشیم و اکنون با استاندارد فاصله داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه مازندران و آمل، تردد بسیار زیاد و وظیفه هلال احمر برای امدادرسانی به مردم، وظیفه گسترش پایگاههای امدادی را داریم.

پیوندی افزود: امروز سه پایگاه و یک مرکز امدادی با اعتبار هشت میلیارد تومان از منابع جمعیت هلال احمر، خیرین، استانداری و فرمانداری افتتاح شده است و با افتتاحیه پایگاه شمار پایگاه های امدادی مازندران به ۳۶ پایگاه رسیده است ولی هنوز با استانداردهای عالی فدراسیون جهانی فاصله داریم.

وی با اشاره به خدمات امدادگران در حوادث مختلف اظهار داشت: در دهه فجر نیز پروژه های را در استان مازندران اجرا می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر، اساس کار جمعیت را کار داوطلبانه بیان کرد و گفت: تنها سازمان مستقلی هستیم که دو میلیون نفر داوطلب شامل ۴۰۰ هزار جوان را تحت پوشش قرار داده ایم و سازمان جوانان هلال احمر فرصتی مناسب برای فعالیت جوانان برای حل مشکلات فراروی است.

رئیس جمعیت هلال احمر فعالیت های برون مرزی را از جمله وظایف برشمرد و گفت: در حال حاضر عضو هیت حاکمه فدراسیون جهانی هلال احمر درآمده است و فعالیت های عام المنفعه نیز در سومالی، بنگلادش، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، سومالی و غیره انجام داده است.

وی با اشاره سابقه ۹۵ ساله جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران دومین جمعیتی است که می تواند وارد کشورهای دارای مشکل شود و خدمات ارائه دهد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار