کد خبر: ۴۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
رئیس صمت جویبار:
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جویبار میزان صادرات شش ماهه نخست امسال را پنج میلیون دلار بیان کرد.

بهرام عبدالله پور با بیان اینکه صادرات سال ۹۶ از طریق سه واحد صنعتی فولاد جویباران به ارزش ۱/۵ دلار ، آردنمونه با صادرات ۲/۵میلیون دلارو کارخانه سبوس مازند با رقم ۱ میلیون دلار انجام شد، گفت:رقم صادراتی   سال گذشته  شهرستان جویبار  حدود ۵ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات بسته رونق تولید در شهرستان گفت: تعدادکل ثبت نام شدگان این سامانه ۵۲ واحد تولیدی بوده ، که از این تعداد ۱۹ واحد به بانک معرفی شدند و۱۲ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۲ میلیاردو ۷۱۰ میلیون تومان شدند.

عبدالله پور تعداداتحادیه های شهرستان را ۱۱ مورد بیان کردو افزود: حدود ۵ هزارو ۵۰۰ واحد صنفی در این شهرستان وجود دارند که یک هزارو ۶۱۲ واحد آن خدماتی ، ۹۱۰واحد تولیدی صنفی ،  ۲ هزارو ۹۷۸مورد واحد توزیعی و یک هزار و ۵۱۱واحد مجهز به دستگاه مکانیزه فروش هستند.

وی تعداد واحدهای صنفی پروانه دار این شهرستان را چهار هزار و ۳۰۰ مورد بیان کرد و اظهار داشت: تعداد واحدهای بدون پروانه کسب نیز یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی است و همچنین ۲۳ واحد صنعتی شهرستان دارای کارت بازرگانی معتبر است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت جویبار  به وضعیت قالیبافان این شهرستان اشاره کردو افزود: در حال حاضر یک هزارو ۴۵۰ قالیباف در این شهرستان فعالیت دارند و دو کارگاه متمرکز قالیبافی و یک آموزشگاه قالیبافی نیزدر شهرستان جویبار دائر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایتهای لازم از این قالیبافان ، دسترنج این عزیزان توسط واسطه های تبریزی خریداری و به اسم و نام تبریز فروخته می شود.

وی مهمترین مشکلات قالیبافان را بحث بیمه و نبود امکانات و مواد اولیه بیان کردو افزود: طبق توافقنامه صنعت ، معدن و تجارت استان با صندوق بیمه عشایری ، روستایی حدود ۵۰ قالیباف این شهرستان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار