کد خبر: ۴۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:
نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان درمجلس گفت: شهر اراک به واسطه کلانشهربودن باید از اعتبارات آلودگی کلانشهرهای کشور برخوردارشود، درحالی که تاکنون بودجه ای در این زمینه دریافت نکرده است.
 سید مهدی مقدسی صبح سه شنبه در سومین  جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای  کلانشهر اراک بیان کرد: در زمینه پیگیری مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک باید با جدیت و بر اساس قانون عمل شود.

وی ادامه داد: معیار قضاوت در زمینه آلایندگی صنایع استان و آلاینده های دیگر  باید قانون باشد و قانون تکلیف را مشخص کند و ما این اجازه را نداریم که در این بخش سلیقه ای و مطابق با میل خود قضاوت کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: علت اینکه محیط زیست معیار بسیاری از سنجش های آلودگی هوا قرار گرفته به این دلیل است که قانون این اجازه را داده است.

مقدسی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده در مجلس توانستیم قانون هوای پاک را در مجلس تصویب کنیم و این مهم یکی از دستاوردهای ارزشمند دوره دهم است، خوشبختانه د رقانون برنامه ششم توسعه به مسائل زیست محیطی توجه شده است.

وی عنوان کرد: اخیرا در رابطه با صنعت خودرو به عنوان یکی از موضوعات مهم در ارتقای کیفیت خودروها و همچنین خروج خودروهای فرسوده از چرخه و همچنین ارتقای استانداردها پیگیری هایی انجام شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت تصریح کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک، این انتظار را داریم که تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان پیگیری شود، زیرا دغدغه مردم برای ما مهم بوده و ما نیز مسیر حمایتی را در این زمینه طی خواهیم کرد.

مقدسی اظهار داشت: زمانی که پالایشگاه به عنوان یک صنعت آلاینده معرفی شده بود ۱۵۰ میلیارد تومان از این شرکت گرفته شد و هم اکنون این شرکت با جریمه ۲۴۰ میلیارد تومان باید سهم خود را که مربوط به گذشته است پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: دریافت این اعتبارات قطعا می تواند در زمینه رفع آلودگی شهرهای شازند و اراک بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین وصول این مطالبات باید انجام شود و امور مالیاتی از ابزار قانونی خود در این زمینه استفاده کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت اضافه کرد: در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک صورت مساله نباید پاک شود، بلکه باید اقدامات مثبتی که در این بخش صورت گرفته به اطلاع مردم برسد و کارهایی که انجام نشده نیز مطالبه گری شود.

مقدسی افزود: با توجه به اینکه شهرداری های هفت کلانشهر آلوده کشور اعتباراتی را دریافت می کنند و شهرداری اراک تاکنون هیچ اعتباری را دریافت نکرده این مساله را در بودجه سال ۹۸ در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار