کد خبر: ۴۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
سمنان - معاون سلامت خانواده کمیته امداد سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۶۱۵ کودک مبتلا به سو تغذیه استان از سبد غذایی بهره‌مند شدند، گفت: بالغ‌بر ۹ هزار سبد غذایی بین این کودکان توزیع‌شده است.
به گزارش آرانیوز، علی عرب ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه با حمایت کمیته امداد سمنان یک هزار و ۶۱۵کودک مبتلابه سو تغذیه استان از سبد غذایی بهره‌مند شدند، ابراز داشت: این اقدام در راستای محرومت زدایی و جلوگیری از فقر و تغذیه سالم در کمیته امداد اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه ۳۵مادر شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان نیز از سبد غذایی بهره‌مند شدند، افزود: در کمیته امداد تلاش شد تا برای جلوگیری از سو تغذیه کودکان نگاه به این مادران نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه میانگین دریافتی هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان ماهانه ۹۲ هزار تومان است، ابراز داشت: درمجموع برای تهیه سبد غذایی مخصوص کودکان مبتلابه سو تغذیه ۸۸۸میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

عرب بابیان اینکه ۹ هزار و ۴۷۵سبد غذایی بین کودکان مبتلابه سوءتغذیه در استان توزیع‌شده است، تصریح کرد: در کمیته امداد استان تلاش شد تا برای جلوگیری از سو تغذیه کودکان طی بازه زمانی شش‌ماهه کودکان تحت حمایت این نهاد مورد پایش قرار گیرند و سپس با بهره‌گیری از کارگاه‌های آموزشی و روند درمانی بتوانیم این موارد را به حداقل کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه هزار و ۱۹۷ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند، افزود: یکی از اقدامات خوب کمیته امداد در راستای بهبود سلامت جامعه پیشگیری از بیماری‌ها است که طی بازه زمانی شش‌ماهه برای این منظور بالغ‌بر ۱۰طرح بهداشتی برای چهار هزار مددجو ویژه مناطق کم برخوردار بااعتبار ۹۵ میلیون تومان انجام‌شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار