کد خبر: ۴۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان خبر داد و گفت: احتمال تلاطم ناگهانی و شدید دریا طی ساعات آینده وجود دارد.

به گزارش آرانیوز، پیام مساعدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا طی ساعاتی در برخی نقاط، افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی شامل رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش تند باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال ورود گردوغبار تشکیل شده در استان خوزستان به نیمه شمالی استان بوشهر و کاهش دید افقی در این مناطق وجود دارد، اضافه کرد: دریا نیز در هنگام وزش تند باد، بطور موقت مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی خاطرنشان کرد: توده‌های ناپایدار از نوع همرفتی(محلی) نسبتا قوی بر روی نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس تشکیل شده و هم اکنون در فاصله ۵۰ کیلومتری از جزیره خارگ قراردارد که ضمن وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده باران، سرعت باد همراه با این توده‌های ناپایدار گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت برآورد می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشروی و حرکت این توده های همرفتی به سمت سواحل شمالی و مرکزی استان در مناطق جزیره خارگ، گناوه، بوشهر و با احتمال کمتر دیلم، نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و در پی آن تلاطم ناگهانی و شدید دریا طی ساعات آینده هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان، نفوذ گرد و غبار به نواحی شمالی  و مرکزی استان(در مسیر جریان باد) و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از بعدازظهر و شب در برخی مناطق همراه با رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی بصورت رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری و وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام تند باد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت هفت و ۴۳ دقیقه، مد دریا ساعت ۱۳ و ۵۴ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۷ و ۱۹ خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار