کد خبر: ۴۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
ارومیه – دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: سیل شب گذشته در شهرستان تکاب خسارتی در پی نداشت.

به گزارش آرانیوز،حبیب الله شیوخی  با بیان اینکه چهارشنبه در پی بارش باران و تگرگ شاهد وقوع سیل در این شهرستان بودیم افزود: بارش تگرگ و نخستین باران پاییزی در تکاب موجب جاری شدن سیل در چهار روستا و رودخانه های میانگذر این شهرستان شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه اعضای مدیریت بحران در محل حاضر شدند و در حال حاضراوضاع روستاهای سیل زده کاملا عادی است و خسارتی جز آبگرفتگی اراضی کشاورزی در این روستاها را شاهد نیستیم.

شیوخی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در ماههای گذشته برای ایجاد آبراه و تغییر مسیر سیلاب در بالادست شهرستان تکاب صورت گرفت، سیلاب دیروز خسارت چندانی نداشت.

وی با بیان اینکه با توجه به ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب، تنها چمنزارها و زمین های کشاورزی پس از برداشت محصول در مسیر سیلاب قرار گرفته است ادامه داد: بارش باران و سیلاب در روستای گزدره بخش مرکزی تکاب موجب آبگرفتکی چند منزل مسکونی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب گفت: بر اثر شدت بارش تگرگ، سیلاب از ارتفاعات کوه ایوب انصار در روستای دورباش جاری و چند روستا در پایین دست این کوه را در برگرفت.

شیوخی افزود: با تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و با استفاده از امکانات و تجهیزات اداره امور منابع آب تکاب، مسیر سیلاب در رودخانه لایروبی و ارتفاع و عمق آبراه برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل روستا افزایش یافت.

وی گفت: بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان غربی مبنی بر تداوم بارش ها هم اکنون نیروهای مدیریت بحران در آمادگی کامل به سر می برند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار