کد خبر: ۴۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
مرند – معاون استاندار آذربایجان شرقی پیاده روی اربعین را نماد شیعه دانست و بر ضرورت انتقال پیام عاشورا از این طریق تاکید کرد.
به گزارش آرانیوز،داود گرشاسبی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان مرند با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: حضور در اربعین برای شیعه یک نماد شده که از این طریق، پیام عاشورا و اربعین باید با بهترین شیوه به گوش دنیا برسد.

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت و استمرار فرهنگ شهادت تاکید کرد و افزود: باید زیبایی های عاشورا و اربعین به نسل های بعدی منتقل شود، در این راستا باید تلاش کنیم پیاده روی اربعین در شأن اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) برگزار شود.

فرماندار ویژه مرند همچنین با اشاره به حضور زائران اربعین حسینی اعزامی از کشور آذربایجان از مسیر مرند تاکید کرد: این یک فرصت برای تبیین معارف اسلامی است و باید در نوع تعاملات با زائران اربعین غیرایرانی، در نگاه اقتصادی خلاصه نشود.

گرشاسبی با اشاره به اهمیت تامین امنیت سفر زائران اربعین عنوان کرد: زائران و گروه های اعزامی به پیاده روی اربعین باید به صورت حلقه ای شناسایی و به هم متصل شوند تا شاهد امنیت پایدار باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خواستار نصب کیلومترشمار کربلا جهت رفاه زائران ایرانی وغیرایرانی در مسیر و جاده های مرند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفر رجب زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز اظهار داشت: مشابه سازی کاروان پیاده کربلا با عنوان «جاماندگان از اربعین» در شهرها ممنوع اعلام شده است، هر چند در تهران و تبریز برگزار می شود، اما دشمن می خواهد کانون توجهات به پیاده روی اربعین را منحرف کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری به مناسبت اربعین شهادت سالار شهیدان در حسینیه امام خمینی(ره) مرند برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار