کد خبر: ۴۰۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
سخنگوی تعزیرات اعلام کرد: افزایش اخیر قیمت محصولات دو شرکت معروف لبنی غیر قانونی است و تاکنون هیچ مجوزی برای این افزایش قیمت ها صادر نشده است و قاعدتا این تخلف تحت عنوان گران فروشی رسیدگی خواهد شد.
به گزارش آرانیوز، سید یاسر رایگانی با اعلام مختومه شدن رسیدگی به 770 پرونده احتکار گفت: با مختومه شدن این پرونده ها کالاهای احتکار شده باید با قیمت کارشناسی و قانونی عرضه شود که البته کار عرضه کالاها ارتباطی به سازمان تعزیرات ندارد. 

رایگانی گفت: از فردا عرضه 2 میلیون پوشک احتکار شده با قیمت کارشناسی در استان البرز انجام می گیرد که 4 هفته پیش کار رسیدگی به پرونده آن مختومه شده است.

سخنگوی تعزیرات همچنین گفت: افزایش اخیر قیمت محصولات دو شرکت معروف لبنی غیر قانونی است و تاکنون هیچ مجوزی برای این افزایش قیمت ها صادر نشده است و قاعدتا این تخلف تحت عنوان گران فروشی رسیدگی خواهد شد. 

رایگانی گفت: پیش از این یکی از شرکت های بزرگ لبنی که تخلف کرده بود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه شد. 

سخنگوی تعزیرات افزود: بعد از رسیدگی به گران فروشی و صدور حکم تخلف، علاوه بر جریمه، واحد تولیدی باید قیمت ها را به اول برگرداند.

سخنگوی تعزیرات درباره درج نشدن قیمت روی محصولات هم گفت:  عدم درج قیمت کمتر اتفاق می افتد و ما معتقدیم اگر هم اتفاق می افتد بیشتر در خود واحدهای تولیدی است مثلا با گزارش مردمی و در گشت های مشترک کارخانه ای که رب گوجه در استان گلستان تولید می کرد شناسایی و بازرسی شد که با کمال تاسف مشاهده شد که کارگران مشغول مخدوش کردن قیمت های روی 183 هزار قوطی رب گوجه بودند.

رایگانی گفت: متاسفانه میزان جریمه ها کم است و بازدارند نیست که باید با اصلاح قانون این نقص برطرف شود. 

سخنگوی تعزیرات همچنین گفت: راه افتادن سامانه جامع تجارت به سازمان تعزیرات هم کمک خواهد کرد زیرا به سرعت رسیدگی ها می افزاید و کیفیت آن را بیشتر می کند.

انتهای پیام/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
با سلام: امروز كلمه غير قانوني زياد بگوش ميرسد ولي اقدام بر برخوردي كه بسيار مهمتر از اعلام ان است مشص نيست چرا انجام نميشود ايا انقدر ضعيف شده ايم كه توان برخورد وعزم بران نميباشد /در تمام كالاهها فقط به بي قانوني بودن بسنده ميشود وقطعا عدم برخورد بمعني نبود قانون واشكال در انچه ميباشد كه خود بي قانوني نام دارد اقتدار در برخورد وحس ان درجامعه بسيار مهم است والا خود عاملي بر حذف مراكز اعلام كنندهدر اذعان وبي اعتمادي و رانت وحق سكوت در جامعه از طرف متخلفان به ...تلقي ميشود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار