کد خبر: ۴۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: براساس برنامه قبلی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حضور پیدا می‌کرد که علی‌رغم حاضر شدن عده‌ای از استیضاح کنندگان وزیر از حضور در این نشست خودداری کرد.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه تهران) ولی ملکی، در تشریح نشست صبح دیروز (یکشنبه 16 مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن به منظور بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: براساس برنامه قبلی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حضور پیدا می‌کرد که علی‌رغم حاضر شدن عده‌ای از استیضاح کنندگان وزیر از حضور در این نشست خودداری کرد.

نشست بررسی استیضاح مجددا امروز برگذار می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد مجددا به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شود که  ساعت 7 صیح امروز در کمیسیون حضور پیدا کند، گفت: در صورت عدم حضور مجدد وزیر در نشست کمیسیون بررسی استیضاح با حضور استیضاح کنندگان قطعا گزارش کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در خضوض محورهای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: محورهای استیضاح کاملا مشخص است، باتوجه به برهم ریختگی بازار که امروزه شاهد آن هستیم استیضاح کنندگان در دو گروه مواردی را در 4 و 13 بند مطرح کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه محورهای استیضاح در سوء مدیریت، کنترل بازار، وجود رانت، قاچاق کالا و ارز و نوساناتی که در عرضه مواد اولیه وجود داشته خلاصه می‌شود که استیضاح کنندگان تمامی آنها را نشان از ضعف وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌دانند، عنوان کرد: به سوالات استیضاح کنندگان با عدم حضور وزیر پاسخی داده نشد و کمیسیون ناچار است استیضاح را به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استیضاح 70 امضاء داشت که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس با داشتن 10 امضاء نیز استیضاح وزیر اجرا می‌شود، ادامه داد: چند نفر از استیضاح کنندگان به نمایندگی از تمامی امضاء کنندگان در کمیسیون حضور و موضوع استیضاح را پیگیری می‌کنند.

ملکی در خصوص اینکه عدم حضور شریعتمداری در نشست روز گذشته به واسطه تغییرات در کابینه است یا خیر، گفت: این موضوع نیز می‌تواند یکی از دلایل عدم حضور وزیر در این نشست باشد اما این موضوع نمی‌تواند باعث شود تا آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اجرا نشود، بر اساس آیین‌نامه زمانی که استیضاح وزیر در کمیسیون تخصصی مطرح می‌شود وزیر مربوطه باید در کمیسیون حضور و توضیحات خود را ارئه کند.

نمایندگان امروز از وزیر آموزش و پرورش چه سوالاتی دارند؟

به کارگیری بازنشستگان در کلاس‌های درس و کم و کیف بیمه‌های تکمیلی از جمله دلایل نمایندگان برای سوال از وزیر آموزش و پررورش است.

 از آنجا که قرار است چند تن از نمایندگان محمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش را روز سه‌شنبه 17 مهرماه درخصوص موضوعات مختلف آموزش و پرورش مورد سوال قرار دهند صادق طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی و محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به تشریح سوالات خود از وی پرداختند.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش که قرار است در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود، گفت: در شهرستان‌ها نیروی‌های بازنشسته در مدارس علیرغم بیکاری روزافزون جوانان به کار گرفته می‎‌شوند این به کارگیری مانعی برای اشتغال معلمان جوان و باسواد شده است.

آموزش و پرورش نیروی انسانی موردنیاز خود را از میان جوانان باسواد وتازه نفس انتخاب کند

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگرچه وزارت آموزش و پرورش دچار کمبود معلم است اما می‌تواند کمبود خود را از طریق نیروهای جوان، تازه نفس و به روز تامین کند این در حالی است که بسیاری از جوانان در استان‌ها بیکار هستند؛ متاسفانه تعداد بازنشسته‌های به کار گرفته شده در وزارت آموزش و پرورش از جوانانش بیشتر است البته با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان این وزارتخانه حق استفاده از نیروهای بازنشسته را ندارد.

در تغییرات و انتصابات مدیران آموزش و پرورش توجه و دقت لازم به کار گرفته نمی‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در توضیح دومین سوال خود از بطحایی، بیان کرد: تغییرات مدیران آموزش و پرورش محور دومین سوال اینجانب از وزیر آموزش و پرورش است متاسفانه در این تغییرات و انتصابات توجه و دقت لازم به کار گرفته نمی‌شود.

بیمه فرهنگیان و خدمات درمانی به آنان محور سوال صباغیان از وزیر آموزش و پرورش

محمدرضا صباغیان بافقی با اشاره به سوال خود از وزیر آموزش و پرورش، گفت: بیمه فرهنگیان و خدمات درمانی به آنان محور سئوال از وزیر آموزش و پرورش است که با توجه به نارضایتی‌های فراوان فرهنگیان در این خصوص در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح می‌شود. بیمه تکمیلی فرهنگیان در ارائه خدمات به معلمان کوتاهی می‌کنند و خدمات موردنیاز را در اختیار فرهنگیان قرار نمی‌دهند؛ فرهنگیان در مورد کاهش میزان تعهدات، کاهش مراکز تحت پوشش در بیمه تکمیلی ناراضی هستند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود بیمه برای فرهنگیان حیاتی است و بیمه آنها باید دارای امینت کافی باشد، افزود: شرکت‌های بیمه طرف قرارداد در قرادادها خدمات مناسب و کافی رابرای فرهنگیان در نظر نمی‌گیرند.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار